توپِ پُر استقلال در دایره‌ طلایی

تیم کشتی استقلال تهران در بیستمین دوره‌ی رقابت‌های لیگ برتر آزاد رویاهای خود را با هدایت قهرمان پرآوازه‌ی جهان جست‌وجو خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - حامد صیفی؛ بیستمین دوره‌ی رقابت‌های لیگ برتر کشتی در شرایطی از چند روز دیگر به میزبانی ساان 12 هزار نفری آزادی آغاز خواهد شد که بدون تردید یکی از جاذبه‌های چشم‌نواز این فصل را باید تیمداری باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران دانست.
این اتفاق وقتی رنگ جالب‌تری به خود گرفت که مدیرعامل باشگاه استقلال در اقدامی دور از تصور هدایت تیم تازه تاسیس خود را به رضا یزدانی دارنده‌ی دو نشان طلای جهان واگذار کرد.
یزدانی که به جرأت می‌توان گفت یکی از چند کشتی‌گیر محبوب کشورمان به شمار می‌رود، حداقل به‌لحاظ جایگاه اجتماعی و محبوبیتی که دارد، وصله‌ی جور استقلال در کادرفنی است. ضمن اینکه تجربه‌ی او در مباحث تخصصی و فنی ورزش اول هم قطعا گره از کار تیم آبی پایتخت در لیگ برتر کشتی باز خواهد کرد.
نکته‌ی جالب اما اینکه اعضای کادرفنی استقلال یکی از دیگری باتجربه‌تر و کارآمدتر هستند تا آبی‌ها نشان دهند با یزدانی و رفقایش، دنبال افتخارآفرینی در لیگ بیستم کشتی هستند.
محمود اسماعیل‌پور مرد سازنده‌ی کشتی مازندران، هادی حبیبی سرمربی سابق تیم دانشگاه آزاد و عضو تیم ملی در مسابقات جهانی نیویورک که تجربه‌ی مبارزه با سایتی‌اف افسانه‌ای را در کارنامه دارد، محمد طلاییِ نام‌آشنا که پیشتر هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، بهروز یاری دارنده‌ی نشان برنز جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی و مهدی برائتی مربی سابق تیم ملی جوانان و عضو تیم ملی در جام جهانی 1999، از جمله نفرات حاضر در کادرفنی تیم استقلال هستند.
رضا یزدانی تیمی را روانه‌ی لیگ برتر خواهد کرد که شاکله‌ی اصلی‌اش را کشتی‌گیران مازنی تشکیل می‌هند. نفراتی که عمدتا از خوب‌های ایران در اوزان خود هستند و اگرچه در برخی اوزان با نفرات اول ایران فاصله دارند اما در آوردگاه لیگ می‌توانند حلال مشکلات باشند.
*اسامی کشتی‌گیران استقلال تهران در لیگ برتر کشتی آزاد به شرح زیر است:
۵۷ کیلوگرم: نادر حاج آقا نیا، سید رضا عزیزی، عرفان جعفریان
۶۱ کیلوگرم: محمد رمضانپور
۶۵ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی، مرتضی قیاسی
۷۰ کیلوگرم: محمد سرگو، امید خدمتی
۷۴ کیلوگرم: یونس امامی، جمال عبادی
۷۹ کیلوگرم: حمید زرین پیکر
۸۶ کیلوگرم: سجاد غلامی، علی موجرلو
۹۲ کیلوگرم: سینا غلامی
۹۷ کیلوگرم: اسماعیل نجاتیان، علیرضا رکابی
۱۲۵ کیلوگرم: عباس فروتن

کد خبر: 1073419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =