ورود نخستین نفتکش برای بارگیری نفت لیبی

نخستین نفتکش برای بارگیری نفت لیبی پس از محاصره هشت ماهه تاسیسات نفتی این کشور از سوی نیروهای خلیفه حفتر، وارد پایانه حریقه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، شرکت AGOC که اداره پایانه نفتی حریقه را برعهده دارد، در بیانیه ای اعلام کرد نفتکش دلتا هلاس پس از ورود به بندر حریقه، یک میلیون بشکه نفت از مخازن بندر بارگیری خواهد کرد.

ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده شرق لیبی که نیروهایش کنترل مناطق شرقی نفت خیز را در دست دارند، روز جمعه اعلام کرد که محاصره میادین و بنادر نفتی که از ژانویه آغاز شده است را رفع می کند. تولید نفت لیبی در پی محاصره تاسیسات نفتی توسط نیروهای حفتر، از ۱.۲ میلیون بشکه در روز به ۹۰ هزار بشکه در روز سقوط کرده است.

وی از سرگیری تولید نفت را به مکانیزمی برای توزیع درآمد نفتی مشروط کرده است.

دو منبع آگاه به رویترز اظهار کردند شرکت یونی پک که بازوی بازرگانی شرکت چینی سینوپک است و پیش از محاصره یکی از خریداران اصلی گریدهای نفتی مسلا و سریر از این پایانه بود، این نفتکش را کرایه کرده است.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، یونی پک همچنین نفتکش مارلین شیکوکو را کرایه کرده که انتظار می رود روز پنج شنبه وارد حریقه شود.

شرکت ملی نفت لیبی به دنبال افزایش تدریجی تولید است و انتظار می رود تولید نفت لیبی هفته آینده به حدود ۲۶۰ هزار بشکه در روز برسد. پیش از محاصره، لیبی حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز معادل بیش از یک درصد از تولید جهان، نفت تولید می کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرده که فعالیت تنها در بنادر و میادین نفتی ازسرگرفته خواهند شد که نیروهای مسلح در آنها حضور نداشته باشند و تاکنون ازسرگیری صادرات نفت از پایانه های حریقه، بریقه و زیتونیه را اعلام کرده است.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =