مذاکرات سودان-آمریکا در امارات برای سازش با رژیم صهیونیستی بی‌نتیجه تمام شد

یک وبگاه آمریکایی گزارش کرد که مذاکرات آمریکا و سودان در امارات درباره «صلح عربی-اسرائیلی» بدون حصول پیشرفت به پایان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، وبگاه خبری آمریکایی «اکسیوس» گزارش کرد که مذاکره نمایندگان آمریکا و سودان امارات عربی متحده در خصوص عادی‌سازی روابط این کشور آفریقایی با واشنگتن و رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) به وقت محلی بدون نتیجه و حصول پیشرفت به پایان رسید.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در این خصوص گزارش کرد، وبگاه اکسیوس به نقل از منابعی که در جریان جزئیات مذاکرات میان نمایندگان آمریکا و سودان در امارات متحده عربی قرار گرفته‌اند، گزارش کرد که همچنان در خصوص مقادیر کمک‌هایی که سودان از واشنگتن و ابوظبی به عنوان واسط این گفت‌وگوها درخواست کرده، اختلافاتی باقی مانده است.  

ژنرال «عبدالفتاح البرهان» رئیس هیأت مذاکره‌کننده سودانی به اکسیوس گفت که گفت‌وگوها با طرف آمریکایی «مفید و سازنده» بوده است اما هیچ‌گونه برآوردی درباره نتیجه پیش روی این مذاکرات ارائه نداد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سودان، نتایج گفت‌وگوهای فوق به دولت انتقالی خارطوم ارائه خواهد شد تا به یک «نقطه‌نظر و دیدگاه مشترک» برسند.

پیش از این اوایل روز گذشته (چهارشنبه)، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که مقام های سودانی به این شبکه گفته‌اند که این کشور آفریقایی «بزودی» عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام خواهد کرد.

ایالات متحده در ماههای اخیر تلاش‌های خود برای ترغیب کشورهای عربی و سودان به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تشدید کرده است که در نهایت این تلاش‌ها، در ماه‌های اخیر امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی وارد توافق شدند.

خبرگزرای رسمی سودان، مذاکرات نمایندگان آمریکایی و سودان در امارات متحده عربی را «جدی و صریح» توصیف و اعلام کرده بود که طرفین درباره «شماری از موضوعات منطقه‌ای و به طور خاص آینده صلح عربی-اسرائیلی بحث و گفت‌وگو کردند».

این خبرگزاری در گزارشی در خصوص این مذاکرات مدعی شد که صلح سودان با رژیم صهیونیستی به ثبات منطقه‌ای منتهی می‌شود و «حق فلسطینیان را برای تشکیل دولت خود... و همچنین نقشی که سودان در دستیابی به این صلح ایفا خواهد کرد، حفظ می‌کند».

مذاکرات میان نمایندگان آمریکا و سودان در امارات روز یکشنبه هفته جاری آغاز شد و عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان در صدر هیأتی بلندپایه متشکل از «نصرالدین عبدالبارئ» وزیر دادگستری و «علی بخیت» مدیر دفتر «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان وارد ابوظبی شد تا با مسئولان آمریکایی و اماراتی درباره عادی‌سازی روابط بین خارطوم و تل‌آویو گفت‌وگو کند.

تمام اقدامات پس از آن است که امارات متحده عربی به تاریخ بیست و سوم مرداد و کشور بحرین در تاریخ بیست و یکم شهریور اعلام کردند، با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با رژیم اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط به توافق رسیده‌اند.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =