اگر معاهده کمپ دیوید نبود، توافق با امارات و بحرین صورت نمی‌گرفت

سفیر جدید رژیم صهیونیستی در قاهره ادعا کرد که اگر توافق صلح با مصر (کمپ دیوید) نبود، ممکن نبود که توافق با امارات و بحرین صورت بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «امیره اورون»روز گذشته استوارنامه خود را به عنوان سفیر جدید رژیم صهیونیستی در قاهره ارائه کرد.

اورون پیش از ارائه استوارنامه خود در گفت‌وگو با «رادیو اسرائیل» گفت که اگر توافق صلح با مصر (کمپ دیوید) نبود، ممکن نبود که توافق با امارات و بحرین صورت بگیرد.

روزنامه العربی الجدید به نقل از این دیپلمات صهیونیست گزارش داد که فلسطینیها «باید به میز مذاکره با اسرائیل بازگردند».

سفیر تل‌آویو در قاهره که مدت زمان زیادی در وزارت خارجه این رژیم فعالیت داشته است، ادعا کرد که «معاهده مصر و توافق با امارات و بحرین، تنها راه صلح در خاورمیانه است».

قرار بود اورون یک سال پیش عازم قاهره شود، ولی به دلیل بحرانهای سیاسی رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه، این مسئله به تعویق افتاد.

وی نخستین زنی است که پس از معاهده کمپ دیوید که باعث برقراری روابط دیپلماتیک بین تل‌آویو و قاهره شد، به عنوان سفیر انتخاب شده است.

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر جاری توافق عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را امضا کردند؛ اقدامی که خشم گروههای فلسطین و ملل مسلمان را به همراه داشت و از آن تحت عنوان خیانت به مسئله فلسطین یاد شد.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =