اصلاح زیرساخت تولید و امنیت سرمایه‌گذاری شاه‌کلید تحقق جهش تولید

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: جهش تولید زمانی در کشور محقق می‌شود که زیرساخت‌های تولید اصلاح شود،  زیرا اصلاح زیرساخت و فراهم کردن شرایط اقتصادی مناسب در توان دولت است و  تولیدکننده نقش بازیگر را ایفا می‌کند؛ اگر می‌خواهیم شعار جهش تولید در کشور محقق شود، مسئولان باید زیرساخت‌ها و امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.

مهدی خیرالدین مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه بهینه‌سازی تجهیزات مصرف‌کننده انرژی و انرژی‌های نو فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: یکی از شاخه‌های مورد توجه شرکت، تجهیزات سرمایش با مصرف عمومی بوده که در این راستا در گروه صنعتی تولید هواساز، سوپر ایرواشر و کولرهای صنعتی انجام پذیرفته و در گروه خانگی و تجاری محصولات کولر دوفازی و هیترهای گازی به تولید رسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث انرژی خورشیدی هنوز از سوی مصرف‌کننده مورد توجه قرار نگرفته بود ما تلاش کردیم در این عرصه با جدیت ورود پیدا کنیم و این امر منجر به اختراع فرآیند سرمایش تبخیری دو مرحله‌ای با استفاده از کویل سرمایی شد. این موضوع کمک می‌کرد تا ما جایگزینی برای کولرهای آبی داشته باشیم.

خیرالدین افزود: فرآیند سرمایش دو مرحله‌ای، به عنوان فرآیندی نوین در صنعت تهویه مطبوع توانایی خروجی بازده ۱.۵ برابر خنکی در توان مصرفی مشابه محصولات رقیب را داراست.

وی کاهش ۲۰ درجه سانتیگراد دمای هوای ورودی را از مهمترین مزیت‌های این محصول عنوان کرد و اظهار  کرد: از دیگر قابلیت‌های محصول، حجم کمتر (قابل توجه در صادرات)، قیمتی در حدود کولرهای آبی و طراحی جدید ظاهر محصول که علاوه بر فرآیند سرمایش، نیاز به تعمیر و نگهداری سالیانه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این تجهیزات تمام استانداردهای مورد نیاز سازمان استاندارد را پشت سرگذاشته است و ما بعد از این موضوع به سمت جذب سرمایه‌گذار رفتیم به طوری که این محصول حدود ۴ سال است که در کشور تولید می‌شود. در کنار این امر مهم ما محصولاتی را در حوزه صنعتی و نیمه صنعتی تولید کردیم و به تازگی تولید هیترهای فن‌دار گاز را در دستور کار خود قرار دادیم.

خیرالدین افزود: این سیستم‌ها تقریبا ۴۲ درصد صرفه‌جویی انرژی و ۳۵ درصد کاهش مصرف آب را به همراه دارد. همچنین به دلیل راندمان حرارتی بالا مصرف نیز را کاهش می‌دهد.

وی میزان تولید کولرهیتر را در سال گذشته حدود ۱۵۰۰ مورد عنوان کرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است که تا پایان سال‌جاری به ۵ هزار مورد افزایش یابد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این کولرها تست‌های سازمان ملی استاندارد را گذرانده و توانسته بیش از ۱۷ درجه خنکی و رده انرژی A+ را با نرخ بازده انرژی ۵۲ کسب کند. همچنین این کولرها برای مناطق گرم و خشک طراحی شده و می‌تواند جایگزین خوبی برای کولرهای گازی باشد و در میزان مصرف انرژی و قیمت تمام شده با کولرهای آبی قابل رقابت است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، خلق، باز طراحی و تولید محصولات بهینه مصرف کننده انرژی و محصولات گرمایشی-سرمایشی خورشیدی، تقویت فعالیت تحقیق و توسعه با گسترش همکاری با شرکت‌های تولیدکننده از طریق انتقال فناوری، مشارکت در توسعه و تولید محصولات و فرآیند تولید، ایجاد حلقه طراحی، تولید، فروش، طراحی بواسطه پتانسیل‌های درونی و بیرونی شرکت، برند سازی در حوزه محصولات سبز(محصولات بهینه مصرف کننده انرژی) و شناسایی فناوری ها و راهبرد های جدید در صنعت انرژی را عمده رویکردهای این شرکت مطرح کرد.

خیرالدین گفت: جهش تولید زمانی در کشور محقق می‌شود که زیرساخت‌های تولید اصلاح شود، زیرا اصلاح زیرساخت و فراهم کردن شرایط اقتصادی مناسب در توان دولت است و تولیدکننده نقش بازیگر را ایفا می‌کند؛ اگر می‌خواهیم شعار جهش تولید در کشور محقق شود مسئولان باید زیرساخت‌ها و امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم کنند. با توجه به نوسانات شدید قیمت ارز و نبود نقدینگی در بازار عملا قدرت برنامه‌ریزی از تولیدکننده گرفته شده است و این موضوع باعث می‌شود که تولید خوبی در کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =