شهدای مدافع حرم زینت کشور هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شب گذشته با خانواده شهید مدافع حرم مهندس علی آقایی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی">دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه خود به استان اردبیل، شب گذشته با حضور در بیت شهید مدافع حرم مهندس علی آقایی، با خانواده این شهید گرانقدر دیدار و گفت‌وگو کرد.

‏دکتر طهرانچی در این دیدار، با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: جوانان مدافع حرم افتخار بزرگی برای کشور هستند. زمانی که اصحاب ابی سفیان قصد داشتند به حرم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق اهانت کنند، جوانان مدافع حرم افتخارآفرینی کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی">دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: شهیدان مدافع حرم، زینت کشور هستند، چرا که اجازه ندادند حرم اهل بیت علیهم السلام به دست تفکیری ها بیفتد، بنابراین مدافعان حرم خادمان واقعی حرم هستند و لازم است همواره یاد و نام آنها را گرامی بداریم.

وی تأکید کرد: شهدا به ویژه مدافعان حرم معلمان اصلی دانشگاه و گوهرهایی هستند که دانشگاه و دانشجویان باید از آنها بهره ببرند.

دکتر طهرانچی در این دیدار خطاب به دکتر رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی">دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، خواستار ساخت یادمان شهید مدافع حرم مهندس علی آقایی در محل مزار شهدای گمنام واحد اردبیل شد.

همچنین در این نشست، پدر همسر شهید علی آقایی اظهار داشت: شهید آقایی عضو گردان تکاور لشکر 37 حضرت عباس(ع) بود که تنها 5 ماه پس از ازدواج، در بهمن ماه سال 1394 عازم سوریه شد و در 7 اسفندماه همان سال پس از اقامه نماز صبح مورد هدف تک تیرانداز داعش قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیکر شهید مدافع حرم علی آقایی توسط داعش شناسایی شده بود، این گروه کافر مانع بازگشت آن به وطن می شد که با پیگیری های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، پیکر شهید ما در تاریخ 10 تیر 1398 و پس از 4 سال به کشور بازگشت.

شهید علی آقایی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073490

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =