انتقال تجربیات مدیریت شهری تهران به شهرداری افغانستان

شهردار هرات ضمن بازدید از غرفه شهرداری تهران در نخستین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان، بر ضرورت انتقال تجربیات مدیریت شهری تهران به شهرداری‌های افغانستان تاکید کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بنابر اعلام سایت شهر ، غلام حضرت مشفق - شهردار هرات ضمن بازدید از غرفه شهرداری تهران در نخستین نمایشگاه اختصاصی-تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان ضمن تشکر از دست‌اندرکاران ایرانی و افغانستانی این نمایشگاه، گفت: ویژگی اصلی این رخداد آن است که تمام نیازمندی‌های شهرداری‌ها را می‌شود در این نمایشگاه یافت.

وی افزود: بسیار مهم است که بتوانیم در بخش بازیافت و تفکیک زباله، فضای سبز، محیط زیست و تجهیزات ترافیکی، از تجربیات تهران بهره‌مند شویم.

شهردار هرات ضمن تاکید بر این‌که چنین نمایشگاه‌هایی برای تقویت همکاری بین دو کشور بسیار مفید خواهد بود، گفت: قرار شده است طی ۲ ماه آینده نمایشگاهی در شهر اصفهان نیز داشته باشیم، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم تفاهم‌نامه‌های مشترکی بین دو کشور و شهرهای دو کشور امضا کنیم و به تبادل هرچه‌بیشتر تجربیات و دانش بپردازیم.

وی اضافه کرد: ایران کشوری است که از هر لحاظ با افغانستان مشابهت‌های فراوان دارد، خصوصا در هرات ما هم‌مرز با مشهد هستیم و بسیاری از نیازهای ما می‌تواند توسط ایران از طریق شهر مشهد تامین شود.

شهردار هرات خاطرنشان کرد: از برگزاری این نمایشگاه خوشحالیم و امیدواریم امثال آن در شهر هرات نیز برگزار شود. از سوی دیگر نیز تلاش می‌کنیم تا در قسمت‌های فرهنگی و تکنیکی و تخصصی کارگاه‌هایی برگزار کنیم که از دانش و تجهیزات شهرهایی مثل تهران نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش شهر، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در حاشیه نخستین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان ضمن بازدید از غرفه شهرداری تهران از فرصت‌های موجود در این کشور برای بخش خصوصی ایران و تجارب فنی و مهندسی مدیریت شهری پایتخت گفت.

نخستین نمایشگاه اختصاصی-تخصصی نمایشگاه خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات وابسته ایران در افغانستان در پایتخت این کشور در حال برگزاریست و شهرداری تهران نیز به همراه شهرداری‌های مشهد و اصفهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند تا زمینه معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های پیمانکاری خصوصی را فراهم کنند.

در حاشیه این نمایشگاه حسین رجب‌صلاحی - معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن بازدید از غرفه شهرداری تهران با تاکید بر این‌که این رخداد اولین نمایشگاه مرتبط با حوزه‌های خدمات شهری و حمل‌ونقل است که با حضور شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران در کشور افغانستان برگزار می‌شود، گفت: شهرداری‌های این کشور در حوزه‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و آموزش نیروی انسانی یک حوزه کاملا بکر محسوب می‌شوند که نظام مدیریت شهری تهران و شرکت‌های خصوصی می توانند با آن‌ها همکاری کنند و سرویس‌هایشان را دراختیارشان بگذارند.

او افزود: ویژگی مهم همکاری با طرف افغانستانی این است که تراکنش‌ها بر پایه ارزهای بین‌المللی انجام می‌پذیرند و همین صرفه و درآمد فراوانی در پی خواهد داشت. از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که حضور این‌چنینی ایران در کشور افغانستان به تأثیرگذاری فرهنگی در مقیاس بزرگ را نیز ممکن می‌کند.

حسین رجب‌صلاحی در ادامه به فرصت‌های موجود در شهرهای افغانستان برای انتقال تجربه، دانش و منابع فنی و لجستیکی شهرداری تهران تأکید کرد و گفت: به عنوان مثال کابل در حوزه حمل‌ونقل عمومی هیچ زیرساخت و تجهیزات درخوری ندارد و از مشکلات عدیده در زمینه مدیریت پسماند و حتی تمام پروژه‌های مطالعاتی نیز رنج می‌برد، درنتیجه می‌تواند در مقیاس کلان از توان تهران در حوزه‌های مذکور استفاده کند و به این دانش و امکانات و منابع نیازمند است.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: شهرداری تهران و پیمانکاران مرتبط با حوزه‌های خدمات شهری، حمل‌ونقل و ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، می‌توانند از طریق این نمایشگاه ظرفیت‌های فوق‌العاده خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارند.

انتهای پیام

کد خبر: 1073499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =