جلوگیری از خام‌فروشی جدی دنبال می شود

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن اشاره به اینکه سیاست وزارت صمت، جلوگیری از خام فروشی است، تاکید کرد که در بخش توسعه معادن باید نگاه‌های خلاقانه و جدید شکل گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سعید زرندی در بازدید از مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد، ضمن یادآوری اینکه در گذشته برای برای فرآوری سنگ آهن و ... فقط از عیارهای بالا استفاده می‌شد، گفت: در حال حاضر در برخی معادن توانسته‌اند از عیار پایین خاک نیز استفاده شود. وقتی بخش خصوصی واقعی وارد کار شود، بسیاری از نشدنی‌ها را به اجرا در می‌آورد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت، توسعه معادن و صنایع معدنی را یکی از بهترین روش‌ها برای توسعه کشور، ایجاد اشتغال و ارزآوری دانست و اظهار کرد: برای جهش تولید بهترین ظرفیت و قابلیت در بخش معادن و صنایع معدنی است. سیاست جلوگیری از خام‌فروشی، به طور جدی در کشور دنبال می‌شود.

زرندی همچنین تصریح کرد: مشکلاتی در رابطه با مسائل بانکی، گمرکی، محیط زیست و... برای تولید وجود دارد که در حال شناسایی کامل قوانین و مقررات مخل صنعت و معدن هستیم. راهکارهای پیشنهادی برای حل هر یک از قوانین مخل تولید را با همکاری سایر دستگاه‌ها و مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کنیم.

وی در پایان افزود: درست است که در این شرایط بخش تولید با مشکلات زیادی مواجه است اما در همین شرایط واحدهای موفق و خوبی در حال فعالیت هستند و باید این‌ها به جامعه معرفی و منتقل شود.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =