قمی: حاکم شدن عدالت در جامعه مردم را به انتخابات متمایل می‌کند

یک نماینده سابق مجلس گفت: فقر، تبعیض، رانت‌خواری و فساد اقتصادی را که از میان برداریم آن وقت مردم هم رغبت و میل بیشتری به حضور در انتخابات می‌یابند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد قمی در پاسخ به این پرسش که اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه کارکردی برای افزایش مشارکت مردم در آن خواهد داشت، اظهار کرد: اساساً هر قانونی که انسان می‌نویسد قابل تغییر است و بعد از مدتی می‌توان آن را اصلاح کرد. حتی قانون اساسی ما هم در سال ۶۸ با تغییراتی همراه شد. قانون انتخابات هم در آن زمان که نوشته شده، درست بوده، اما حالا می‌بینیم که تعداد زیادی برای ریاست جمهوری نام‌نویسی می‌کنند اما شرایط لازم را ندارند و همین موضوع دردسرهایی ایجاد می‌کند.

وی افزود: برای سن ریاست جمهوری و نیز موارد مشابه هم نیازمندیم که قانون انتخابات ریاست جمهوری تغییر کند تا کارآیی بهتری را شاهد باشیم که طبعاً در این زمینه شورای نگهبان هم نظارت خود را بر آن انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اعتقاد ندارم با اصلاح قانون انتخابات مردم بیشتر در  انتخابات  شرکت کنند، تصریح کرد: آنچه مردم را به سمت انتخابات می‌کشاند عدالت است. اگر در جامعه عدالت حاکم باشد مردم هم می‌آیند و مثل اول انقلاب در انتخابات شرکت می‌کنند وگرنه با تغییر قانون انتخابات تغییر خاصی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

قمی گفت: فقر، تبعیض، رانت‌خواری و فساد اقتصادی را که از میان برداریم آنوقت مردم هم رغبت و میل بیشتری به حضور در انتخابات می‌یابند. این موضوع رفع تبعیض و حاکم‌کردن عدالت از موضوعاتی است که رهبری انقلاب هم به آن اشاره کرده‌اند و تأکید دارند که کار کافی در این زمینه انجام نشده است. پس باید به این بخش هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به تأکید دولت بر استفاده از لایحه خود برای اصلاح قانون انتخابات به جای نگارش طرح تازه از سوی نمایندگان، اظهار کرد: به نظرم مشکلی ندارد که همان لایحه اصلاح انتخابات ریاست جمهوری که از سوی دولت ارائه شد، محور کار قرار گیرد و نمایندگان اگر در بخش‌هایی نظرات دیگری دارند، آنها را در جریان بررسی این لایحه مطرح کنند تا تغییرات لازم صورت گیرد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =