استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد سیرجان در حل مسائل صنایع فولاد

تفاهم‌نامه همکاری شرکت فولاد تنبور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در راستای توسعه ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان و استفاده از ظرفیت و استعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی، تفاهم‌نامه‌ای بین این دانشگاه و شرکت فولاد تنبور سیرجان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

این قرارداد که در راستای پیمانکاری اقدامات تراشکاری و ماشین‌کاری بین شرکت فولاد تنبور و دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در بازه ۷۳۰ روزه و به ارزش ریالی بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال منعقد شد، همه اقدامات تراشکاری، ماشین‌کاری، کف‌تراشی، فرزکاری و... بر روی قطعاتی که توسط کارفرما (شرکت فولاد تنبور) مشخص می‌شود از سوی دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: توانایی و ظرفیت‌های زیادی در استادان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که علاوه بر استفاده از آنها در حوزه آموزشی و پژوهشی و در راستای ارتقای دانشگاه به سمت دانشگاه حل مسئله و دانشگاه در جوار صنعت در حوزه تأمین قطعات مورد نیاز صنعت نیز استفاده خواهیم کرد.

علی یعقوبی‌پور افزود: با انعقاد این تفاهمنامه انتظار می‌رود همکاری خوبی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان و شرکت فولاد تنبور سیرجان شکل بگیرد و بر اساس آن بتوانیم نیاز قطعات حوزه صنعت را تأمین کرده و از خروج درخواست‌های تولید قطعات حوزه صنعت به خارج از شهرستان جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان درباره فعالیت کارگاه مهندسی معکوس واحد سیرجان گفت: سربازان امروز جبهه جنگ اقتصادی حافظان استقلال دانش و فناوری بومی هستند.

وی گفت: کارگاه مهندسی معکوس سرای نوآوری فولاد، زنجیره تأمین و صنایع وابسته واحد سیرجان یکی از سنگرهای دفاع مقدس است. این سنگر دفاع می‌تواند در برهه زمانی تحریم‌های ظالمانه، نمونه بارزی از جهش تولید مورد توجه مقام معظم رهبری باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد تنبور سیرجان نیز از انعقاد این قرارداد ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیار مایل هستیم از توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در راستای قطعه‌سازی استفاده کنیم.

محمد حاتمی افزود: در این حوزه از پشتوانه بسیار خوبی برخورداریم و شرکت‌های تابعه گل‌گهر نیز با توجه به نیاز وافری که به تولید قطعه دارند، می‌توانند بازار خوبی برای فعالیت‌های قطعه‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی در پایان این مراسم محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی از کارگاه مهندسی معکوس سرای نوآوری، فولاد، زنجیره تأمین و صنایع وابسته واحد سیرجان بازدید کرد و قول مساعد داد که حمایت ویژای از این کارگاه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =