پاسخ نماینده ویژه ظریف در امور افغانستان به ادعای نماینده آمریکا

نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان در امور افغانستان ادعای نماینده آمریکا پیرامون نقش جمهوری اسلامی ایران در روندهای جاری در این کشور را غیر مسئولانه و نشانه بارزی از عدم درک دقیق تحولات افغانستان توسط آمریکا دانست .

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان در امور افغانستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران رسما و به صراحت از آغاز مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان حمایت و بر آمادگی خود برای پیشبرد روند صلح واقعی و پایدار در این کشور تاکید کرده است و ثبات در افغانستان بخش جدایی ناپذیر و دایمی سیاست ما در این کشور می باشد.
نماینده ویژه وزیر امورخارجه کشورمان در امور افغانستان همچنین افزود: اظهارات مطرح شده توسط مقام آمریکایی ناشی از مشخص شدن تدریجی اشتباه معماران توافق دوحه در نحوه پیشبرد روند صلح و توسل آنان به بازی سرزنش به منظور توجیه ناکارآمدی این سیاست از طریق متهم کردن دیگر کشورها می باشد.

اخیرا نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نقش ایران را در تحولات افغانستان مخرب خوانده بود. او در عین حال خواستار مذاکره با ایران در این باره شده بود.

انتهای پیام

کد خبر: 1073543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =