اتهام‌زنی وزیر صهیونیست به ایران، ترکیه و حماس

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با بیان اینکه تهران، آنکارا و حماس مخالف سازش کشورهای عربی با تل‌آویو هستند، ایران را مجدداََ به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «اِلی کوهن» وزیر دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه (به وقت محلی) مدعی شد همزمان با حرکت کشورهای عربی به سمت سازش با تل‌آویو، اما ایران، ترکیه و فلسطینی‌ها برخلاف صلح صحبت می‌کنند.

کوهن طی سخنرانی در همایش سالیانه روزنامه «جروزالم‌پست»، گفت: «در هفته قبل شاهد یک خاورمیانه جدید با توافقات صلح جدید بودیم، و من مطمئنم [توافق‌های سازش] بیشتر در آینده خواهد بود. شاهد تغییر چشمگیری در خاورمیانه هستیم. [تشکیل] ائتلاف صلحی را با حضور اسرائیل، امارات عربی متحده، بحرین و مصر مشاهده کردیم، و کشورهای بیشتری نیز به زیر این چتر آمریکا خواند آمد».

به نوشته وبگاه جروزالم‌پست، وی در ادامه به اتهام‌زنی علیه تهران و آنکارا پرداخت: «در طرف مقابل، ایران، ترکیه و فلسطینی‌ها را می‌بینیم که علناََ روند عادی‌سازی [روابط] را محکوم می‌کنند... با این حال توافق‌های جدید، از رسیدن عصر جدیدی خبر می‌دهند. توافق‌های صلح پیشین با مصر و اردن، با کشورهایی بود که اسرائیل با آنها هم‌مرز بوده و جنگیده بود».

این وزیر صهیونیست همچنین افزود: «اکنون ما با کشوری توافق [صلح] داریم که هم‌مرز نیستیم. من معتقدم کشورهای بیشتری از [حاشیه] خلیج [فارس] و همچنین کشورهای بیشتر آفریقایی به این روند بپیوندند».

کوهن سپس یکی از نیت‌های رژیم صهیونیستی از عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی را تلویحاََ در اختیار گرفتن نفت این کشورها عنوان کرد: «اگر از اقتصاد صحبت می‌کنیم، این [سازش] فرصت‌های اقتصادی بالقوه‌ای را برای دو طرف ایجاد می‌کند. برای نمونه، اسرائیل می‌تواند از منابع نفت و گاز کشورهای خلیج [فارس] استفاده کند و آنها نیز از فناوری اسرائیل بهره‌مند شوند».

بر این اساس، در ادامه ادعاهای خود علیه ایران گفت: «آنها (کشورهای عربی) می‌دانند اسرائیل تهدید نیست،‌ بلکه ایران است. دیدیم که ایران با عربستان سعودی چه کرد! ایران هرگز دست از تلاش برای ساخت سلاح اتمی برنداشت. ایران حامی شماره یک تروریسم است».

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی سپس با تقدیر از تلاش‌های دولت آمریکا برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران، از کشورهای اروپایی نیز خواست تا از واشنگتن در تمدید این محدودیت و اعمال تحریم‌های بیشتر بر تهران، حمایت کنند.

پیش از این نیز، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی  در دیدار با مسئولان آمریکایی ضمن تاکید بر لزوم حفظ برتری نظامی تل‌آویو در غرب آسیا، از رویکرد فشار آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده بود.
منبع: فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =