تأکید بر اجرایی‌کردن آموخته‌های دانشجویان در میدان عمل

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه مکلف به اجرایی‌کردن آموخته‌های دانشجویان در میدان عمل است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در کنار عمل به مفاد این تفاهم‌نامه می‌تواند این مهم را عملی کرده و در ادامه آن منبع درآمدی نیز داشته باشد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمهدی فداکار در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شرکت فولاد تنبور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان، انعقاد این تفاهم‌نامه و همکاری مشترک حوزه صنعت و دانشگاه را اقدامی شایسته و کارآمد خواند و بیان کرد: به‌دنبال این هستیم تا تجهیزات سایت مهندسی معکوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان را با تخصیص اعتبار تبدیل به احسن کنیم تا از این مرکز هم بتواند کارایی لازم را در راستای رفع نیاز شهرستان بهره ببرد.

وی گفت: با شروع این همکاری مزیت‌های خوبی شامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان می‌شود. یکی موضوع درآمد و دیگری بحث فعال‌شدن دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در فرآیند قطعه‌سازی است؛ چراکه دانشجویان می‌توانند با توجه به این کار مشارکتی، یافته‌های خود را در کار میدانی هم تجربه کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اکنون تأکید آموزش عالی بر اجرایی‌کردن آموخته‌های دانشجویان در میدان عمل است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در کنار عمل به مفاد این تفاهم‌نامه می‌تواند این مهم را عملی کرده و در ادامه آن منبع درآمدی نیز داشته باشد. 

فداکار افزود: در این تفاهم‌نامه بخشی از آموزش به حوزه صنعت می‌رود که هم به نیاز صنعت پاسخ داده خواهد شد، هم برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان درآمدزایی به‌دنبال خواهد داشت و دانشجویان نیز می‌توانند سطح آموخته‌های خود را ارتقا بخشند.

وی خاطرنشان کرد: به موجب این قرارداد که با اعتبار بیش از ۲۸ میلیارد ریال منعقد شده است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان قطعات مورد نیاز حوزه صنعت را در خود شهرستان تولید خواهد کرد تا رفع این نیاز بومی‌سازی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکنون درخواست تولید قطعات به خارج از شهرستان ارجاع داده می‌شود که با عقد این قرارداد همکاری می‌توان از برون‌رفت سرمایه به خارج از شهرستان و توانمندی جوانان بومی سیرجان در تولید قطعه استفاده کرد.

در پایان این مراسم محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی از کارگاه مهندسی معکوس سرای نوآوری، فولاد، زنجیره تأمین و صنایع وابسته واحد سیرجان بازدید کرد و قول مساعد داد که حمایت ویژای از این کارگاه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =