هنیه: از عدم پذیرش عادی‌سازی توسط الجزایر قدردانی می‌کنیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از اظهارات حمایتی رئیس جمهور الجزایر از مسئله فلسطین، قدردانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر نامه‌ای ارسال کرد.

هنیه  در این نامه از سخنرانی تبون در مجمع عمومی سازمان ملل قدردانی کرد. تبون در جریان آن سخنرانی گفت که ملت و دولت الجزایر از ملت فلسطین و مسئله این کشور و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر حمایت می‌کند.

خبرگزاری صفا به نقل از رئیس دفتر سیاسی حماس گزارش داد، ملت و گروههای فلسطینی با افتخار، شاهد موضع الجزایر در رد عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی بودند.

وی با بیان اینکه اظهارات تبون، بیانگر اصالت موضع رئیس جمهور، دولت و ملت الجزایر است، تصریح کرد، این موضع، در حمایت از ملت و مسئله فلسطین است تا این ملت بتواند حقوق خود را پس بگیرد، سرزمین اشغالی خود را آزاد کند و کشور مستقل خود به پایتختی قدس را تشکیل دهد.

هنیه خاطر نشان کرد، سخنان رئیس جمهور الجزایر در سازمان ملل بار دیگر نشان داد که فلسطین یک مسئله مقدس و مهمترین مسئله است و از رد عادی‌سازی توسط الجزایر قدردانی می‌کنیم.

تبون گفته بود که الجزایر از آرمان فلسطین حمایت و تأکید کرد که حق ملت فلسطین در تشکیل کشوری به پایتختی قدس، غیر قابل چانه‌زنی است.

رئیس جمهور الجزایر  با بیان اینکه «مسئله فلسطین برای الجزایر و ملتش، یک مسئله مقدس و مهم‌ترین مسئله باقی خواهد ماند»، خاطر نشان کرد: «بار دیگر حمایت ثابت خود را از ملت، آرمان عادلانه و حق غیر قابل تصرف فلسطین در تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت، اعلام می‌کنیم».

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر جاری توافق عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را امضا کردند؛ اقدامی که خشم گروههای فلسطین و ملل مسلمان را به همراه داشت و از آن تحت عنوان خیانت به مسئله فلسطین یاد شد.

منبع: فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =