بیش از ۵۳ درصد داوطلبان کنکور انتخاب رشته کرده‌اند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: درباره آمار انتخاب رشته داوطلبان مجاز شده در کنکور سراسری گفت: ۶۹ هزار و ۳۱ نفر تا صبح امروز جمعه ۴ مهر ماه در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کرده اند. به عبارتی تاکنون ۵۳.۳ درصد داوطلبان اقدام به انتخاب رشته کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، درباره انتخاب رشته کنکور سراسری  گفت:  نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۳۱ شهریور ماه اعلام شد و انتخاب رشته از ساعت ۲۰ شب چهارشنبه شروع  شده و فردا، شنبه ۵ مهر به پایان می‌رسد.  

او در ادامه بیان کرد: از تعداد یک میلیون و ۱۶۶ هزار داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد  یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ شدند. از این تعداد در کنکور گروه علوم ریاضی و فنی ۱۳۵ هزار و ۴۲۰ نفر  و در گروه علوم تجربی ۳۵۲ هزار و ۹۲۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه اظهار کرد: در گروه علوم انسانی ۳۱۴ هزار و ۷۱ نفر، گروه هنر ۸۰ هزار و ۸۶ داوطلب و در گروه زبان‌های خارجی هم تعداد  ۱۲۹ هزار و ۵۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

۵۳.۳ درصد داوطلبان کنکور انتخاب رشته کرده اند

زرین آمیزی درباره آمار انتخاب رشته داوطلبان مجاز شده در کنکور سراسری گفت: ۶۹ هزار و ۳۱ نفر تا صبح امروز جمعه ۴ مهر ماه در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کرده اند. به عبارتی تاکنون ۵۳.۳ درصد داوطلبان اقدام به انتخاب رشته کرده اند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش رشته‌های با آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ گفت: ظرفیت پذیرش برای این رشته ها ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر است.

نکات مهم برای انتخاب رشته

همه داوطلبان چه آن‌ها که در یک گروه آزمایشی شرکت کرده اند و چه آن‌ها که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند، در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل می  توانند انتخاب کنند.

رشته محل‌های مورد نظر خود را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته، بخش ظرفیت ها، مربوط به هرگروه آزمایشی انتخاب کنید.

برای انتخاب رشته از دوره‌های مختلف روزانه، نوبت دوم، پیام نور و دوره‌های دیگر به شرایط اختصاصی هر دوره در این دفترچه توجه کنید.

برای جلوگیری از اشتباه، بهتر است قبل از ورود به سامانه اصلی انتخاب رشته، رشته‌های انتخابی خود را با کد مربوط به هر رشته به ترتیب علاقه مندی در پیش نویس انتخاب رشته وارد کنید و پس از نهایی کردن رشته‌های انتخابی و اطمینان از ترتیب انتخاب‌های خود، آن‌ها را در سامانه اصلی انتخاب رشته، به سازمان سنجش اعلام کنید.

به یاد داشته باشید، در فرم انتخاب رشته، اولویت «ترتیب» رشته‌هایی که انتخاب می‌کنید، فقط نشان دهنده علاقه مندی شماست و تأثیری در افزایش احتمال قبولی ندارد. اگر نمره و شرایط لازم برای قبولی در رشته‌ای را نداشته باشید، این رشته را در هر اولویتی اول یا صد و پنجاهم انتخاب کنید، احتمال قبولی شما در آن رشته بیشتر نمی شود.

در مجموعه رشته‌هایی که انتخاب می کنید، اولین رشته انتخابی، نشان دهنده بیشترین علاقه شما و آخرین رشته انتخابی، نشان دهنده کمترین علاقه شما است.

اگر در مجموعه رشته‌هایی که انتخاب کرده اید، شرایط قبولی در چند رشته را داشته باشید، سازمان سنجش اولین رشته را به عنوان رشته قبولی اعلام می کند. به رشته‌هایی که انتخاب می کنید و ترتیب آن‌ها در فرم انتخاب رشته دقت کنید.

شما می توانید در محدوده زمانی انتخاب رشته تا هشت نوبت رشته‌های انتخابی خود را ویرایش کنید.

فراموش نکنید، بعد از پایان مهلت ویرایش، امکان جا به جایی رشته‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته نیست.

پس از اعلام نتایج نهایی «درهفته اول آبان ماه ۹۹» امکان تغییر رشته قبولی، در بین مجموعه رشته‌هایی که انتخاب کرده اید نیست.

گفتنی است؛ آزمون سراسری در روزهای ۲۹ تا ۳۱ مرداد و اول شهریور ۱۳۹۹ با رقابت بیش از یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۴۴۹ نفر در ۳۹۲ شهر کشور برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1073568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =