رایزنی شهرداری تهران و اتاق بازرگانی برای پذیرش مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از رایزنی شهرداری تهران و اتاق بازرگانی برای بهره گیری از مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید مالک حسینی با بیان  اینکه به تازگی با همکاری سازمان های مردم نهاد و یکی از پیمانکاران شهرداری در راستای ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی،  انجام آزمایش تست کرونا از کودکان کار را در دستور کار قرار داده ایم، گفت: مسئولیت اجتماعی  بنگاه ها و شرکت ها یکی از عوامل توسعه انجام کارهای خدماتی و حمایتی برای اقشار کم برخوردار در شهر تهران است که متاسفانه در سالهای اخیر مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شهر تهران در سازمان خدمات اجتماعی قرار دارد، افزود: به همین علت سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران بر روی موضوع مسئولیت اجتماعی پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری متمرکز شده و اخیرا نیز با کمک پیمانکاران توانست نسبت به احیای مجدد پایگاه خدمات اجتماعی در پایانه غرب برای شناسایی آسیب ها در بدو ورود به تهران اقدام کند.

حسینی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در تلاش هستیم تا در سطح مناطق و سازمان های شهرداری تهران، نسبت به شناساندن موضوعات و زمینه هایی که امکان جذب منابع دارند و حساس سازی نسبت به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی از سوی پیمانکاران اقدام کنیم، ادامه داد: از سوی دیگر شهرداری تهران در تفاهم نامه ای که با اتاق بازرگانی تهران امضا خواهد کرد تلاش دارد نسبت به بهره گیری از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ اقتصادی اقدام کند.

به گفته وی، قرار است در فاز اول از  500 شرکت برتر،حدود 100 شرکت مشخص و شهرداری تهران در راستای ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی بهتر به شهروندان با این شرکت ها و بنگاه ها وارد مذاکره شود که این موضوع در صورت تحقق بخشی از اهداف تعیین شده نیز، دستاورد بزرگی است.

وی افزود: بخشی از خدماتی که شهرداری تهران به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب ارائه می دهد فراتر از مسئولیت و حدود قانونی تعیین شده است که می توانیم از این پس با کمک شرکتهای بزرگ اقتصادی فرآیند کمک به افراد آسیب پذیر را سرعت ببخشیم.

حسینی با بیان اینکه شهرداری تهران می تواند در برخی حوزه های اجتماعی همچون کمک به کودکان کار، زیرساخت ها را فراهم کند، گفت: از این پس می توان با کمک پیمانکاران شهرداری و شرکت های بزرگ اقتصادی گام موثری در راستای کمک به آسیب دیدگان شهر تهران برداریم.

وی در پایان با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مکلف کردن شهرداری به ارائه لایحه برای دائمی شدن دبیرخانه مسولیت اجتماعی گفت: خوشبختانه شورای شهر به خوبی اهمیت و نقش ایفای مسولیت اجتماعی شرکت ها در توسعه خدمات به شهروندان را می داند و با نگاه افزایش ظرفیت های موجود و دائمی شدن مصوبه قبلی که اعتبار ۵ ساله داشت، از شهرداری خواسته لایحه جدیدی ارائه کند که این لایحه اکنون با رفع خلاء ها و نواقص مصوبه سابق، آماده شده و به زودی به شورا ارسال خواهد شد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =