معرفی ۲ سامانه احراز هویت و ثبت شرکت‌های محققان کشور در حوزه قضایی

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی دو سامانه برای حوزه حقوقی و قضایی را معرفی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر علی رسولی‌زاده با اشاره به افتتاح پردیس "نوآوری‌های حقوقی و قضایی" گفت: این شرکت دانش بنیان آمادگی دارد تا از تجربه بزرگ خود در حوزه احراز هویت غیرحضوری در بازار سرمایه در حوزه های گوناگون حقوقی و قضایی استفاده کند.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی کاربردهای مختلفی دارد که از این علم و فناوری می‌توانیم در کمک به فرآیندهای حقوقی و قضایی استفاده کنیم، اظهار کرد: در مراسم افتتاح این پردیس دو سامانه «فراشناسا» و «ثبت‌یار» معرفی شد.  

رسولی زاده اظهار کرد: سامانه «فراشناسا»، سامانه احراز هویت غیرحضوری با استفاده از هوش مصنوعی است که کاربردهای فراوانی در احراز هویت امن افراد در بازار سرمایه و خدمات قضایی و حقوقی دارد.  سامانه «ثبت‌یار» نیز سامانه مدیریت امور ثبتی مجامع و شرکت‌ها است که در حوزه امور ثبتی و قراردادی به شرکت‌های بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا خدمات حقوقی خود را راحت و مستقیم دریافت کنند. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: فناوری اطلاعات و الگوریتم‌های هوش مصنوعی به سامانه «ثبت‌یار» کمک می‌کنند خدماتی همچون پیشنهاد اسم شرکت تا تدوین سیستم‌های شناسایی ذی‌نفع واحد را به راحتی انجام دهد.

پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از مسئولان قضایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 این پردیس که با هدف ایجاد زمینه برای ارائه خدمات متقابل شرکت های دانش بنیان و دستگاه قضا تشکیل شده، با استقرار ۴۰ تیم استارتاپ آغاز به کار کرد و همچنین این پردیس زمینه‌ساز شکل‌گیری «شبکه نوآوری حقوقی - قضائی» است که بر اساس آن خدمات مورد نیاز دستگاه قضائی شناسایی شده و در اختیار شرکت های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد تا شرکت‌هایی که توانایی تامین این نیازها را دارند مورد حمایت قرار گیرند. 

تا کنون ۴۰۰ مورد از خدمات مورد نیاز قوه قضائیه شناسایی و به این شبکه اعلام شده است.

بر اساس اعلام این شرکت، ارتقاء سلامت دستگاه قضا، توسعه عدالت و دسترسی آسان و ارزان به خدمات قضایی، پیش بینی جرایم و پیشگیری از جرم و افزایش مشارکت های اجتماعی در بهبود نظام قضایی از جمله اهداف و برنامه های «پردیس نوآوری های حقوقی و قضایی» است که با استفاده از ارکان موجود در زیست بوم فناوری های کشور پیگیری خواهد شد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =