پارک موزه دفاع مقدس در مرودشت احداث می‌شود

سرهنگ هاشم جمالی جمعه ۴ مهر در دیدار رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت، ضمن گرامیداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بومی و استقبال نیک‌اندیشان و خیران و با هماهنگی‌ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، پارک موزع دفاع مقدس در ورودی شهر مرودشت احداث خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مرودشت، جمالی گفت: روند طرح مطالعاتی و تشکیل کارگروه شهرستانی این پروژه در دست اقدام است و امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه، شاهد زیباسازی ورودی این شهر با هم نشینی آثار و ارزش های ماندگار دفاع مقدس با آثار تاریخی نیز باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرودشت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تاکید بر ضرورت حفظ سرمایه‌های انسانی و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی، یکی از برنامه‌های مورد نظر سپاه ناحیه مرودشت برای پاسداشت این ایام را شبیه‌سازی عملیات فتح‌المبین اعلام کرد.

جمالی گفت: شبیه سازی عملیات فتح المبین در هفته دفاع مقدس با همراهی و همکاری مجموعه‌های مختلف نظیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت با هدف تاثیرگذاری و آشنایی بیشتر نسل حاضر با رشادت ها و ایثارگری های شهدا جانبازان و ایثارگران این مرز و بوم، اجرایی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مرودشت نیز با اشاره به ظرفیت‌های معنوی این شهرستان و ضرورت ایجاد فضایی مرتبط با ارزش های فرهنگی، بیان کرد: شهرستان مرودشت با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان فرهنگی و معنوی همواره از جایگاه ویژه ای با قابلیت های فراوان برخوردار بوده است.

بهمن مردانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های رزمندان در آن دوران و با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت نیز در آن دوران شهدا و ایثارگرانی را تقدیم این نظام کرده است، لزوم ایجاد فضاهایی متناسب برای معرفی سرمایه‌های معنوی ارزشمند را یادآور شد.

مردانی گفت: اقداماتی در راستای فضاسازی و بهبود محل مقبره شهدای گمنام و محوطه‌ی اطراف آن با هدف جذب گردشگر بیشتر از سوی میراث فرهنگی مرودشت انجام شده است.

رئیس میراث فرهنگی مرودشت همچنین گفت: شبیه سازی عملیات فتح المبین در زمینه جذب گردشگران با هدف تبیین موضوعات فرهنگی هشت سال دفاع مقدس، دستاوردهای مثبت و مطلوبی را خصوصا بین نسل جوان خواهد داشت.

انتهای پیام

کد خبر: 1073603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =