علی دشتی اردوی استقلال ترک کرد!

علی دشتی در فاصله 48 ساعت تا دیدار استقلال در مقابل پاختاکور به ایران بازگشت!

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز،  این اتفاق در شرایطی رخ داد که دشتی در دیدار مقابل الاهلی دقایقی وارد زمین مسابقه شد تا به تیمش در پیروزی بزرگ و پرگل در برابر حریف عربستانی کمک کند. این بازیکن اما پس از پایان این دیدار، به همراه کاروان شهرخودرو به ایران بازگشت تا کارش را با تیم جدیدش آغاز کند.


علی دشتی در شرایطی به اردوی استقلال در دوحه ملحق شده بود که پیش از پایان فصل جدائیش از استقلال قطعی به نظر می رسید و حتی گفته می شود او فسخ قرارداد و رضایت نامه اش را از مدیران باشگاه گرفته است. اما با شرایطی که استقلال با آن مواجه بود و بازیکنان زیادی در دسترس سرمربی تیم نبودند، مدیران تیم از دشتی درخواست می کنند تا به همراه تیم در قطر حضور پیدا کند که این بازیکن با گرفتن قول مبنی بر اینکه پس از پایان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بتواند استقلال را ترک کند، همراه آبی پوشان به قطر رفت.


این بازیکن بوشهری بعد از دیدار مقابل الاهلی نزد کادر فنی استقلال رفته و از آنها درخواست می کند که در تمرینات تیم جدیدش شرکت کند چرا که او به هر حال در ترکیب فصل آینده استقلال و ترکیب اصلی تیم در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان حضور ندارد و با توجه به عدم قرارداد، ادامه کارش در این تیم این کار حرفه ای نبوده و ممکن بود منجر به مصدومیت وی بشود.


کادر فنی استقلال با درخواست این وینگر سابق پارس جنوبی و سایپا موافقت کرده و دشتی به ایران بازگشت. این اتفاق در شرایطی رخ داده است که کمتر سابقه داشته است که بازیکنی در میانه راه یک رقابت مهم در حد لیگ قهرمانان آسیا تیم خود را ترک کند. اما هواداران استقلال که با انواع و اقسام اخبار و مشکلات مدیریتی در فصل گذشته دست و پنجره نرم کرده اند، دیگر با شنیدن این خبر چندان متعجب نخواهند شد اگرچه در تورنمنت فشرده‌ای مثل این حتی یک بازیکن هم نباید از تیم جدا شود.


نکته جالب دیگر کاروان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، حضور کوتاه مدت و پایان کار داریوش شجاعیان و بازگشت او به ایران بود. در شرایطی که اگر تیم الوحده از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کنار نمی کشید، قطعا داریوش شجاعیان مقابل این تیم به میدان می رفت و البته عواقبی سنگین گریبان استقلال را می گرفت.


بنا بر شنیده ها، کادر فنی استقلال سعی داشته به دلیل کمبود بازیکن، از داریوش شجاعیان در مقابل الوحده استفاده کند که با کناره گیری این باشگاه، مسابقات استقلال در قطر به چند روز بعد موکول شده و کمی پیش از بازی با الشرطه و در حالیکه شجاعیان در ترکیب اصلی تیم حضور داشته، مسئولین استقلال متوجه می شوند که مدارک مربوط به فسخ داریوش شجاعیان در نیم فصل و سپس اضافه شدن وی به باشگاه در اختیار حریف عربستانی است و این مسئله می تواند برای آبی پوشان گران تمام شود و به شکست سه بر صفر این تیم بینجامد.


نکته مهم درخصوص شجاعیان این است که کارت بازی برای وی صادر شده و ظاهرا حریفان استقلال مدارکی را در دست داشته اند که آنها را در موضع حق قرار داده و به همین دلیل کادرفنی استقلال ریسک نکرده و از شجاعیان استفاده نکردند. البته احتمالا مدیران این باشگاه در مورد مسئله شجاعیان و بازی نکردن این بازیکن و گزارشاتی که در مورد وی در اختیار مسئولان عربستانی قرار گرفته، اطلاع رسانی خواهند کرد. 


با توجه به جمیع جهات می توان گفت که خطر بزرگی از بیخ گوش استقلال در رقابت های آسیایی رد شده است. تیمی که به واسطه تغییر و تحولات و جابجایی های متعدد در کادر مدیریتی ممکن بود به سرنوشت تیم امیدی دچار شود که تحت هدایت علیرضا منصوریان به دلیل حضور یک بازیکن غیر مجاز (کمال کامیابی نیا) بازی خود را 3 بر صفر به عراق واگذار کرد. آن تیم هم در میانه راه دچار تغییر و تحول مدیریتی شده و مسئولان سابق تیم اطلاعات کافی از سابقه و شرایط بازیکنان نداشتند.


در نهایت استقلال با روحیه فوق العاده ای که از دیدار با الاهلی گرفته، خود را آماده بازی سخت با پاختاکور در مرحله یک هشتم نهایی می کند و امیدوار است با صعود به جمع 8 تیم نهایی آسیا، این ناملایمتی ها را به تاریخ بسپارد. در تهران همه در انتظار شنیدن خبرهای خوش از مسابقه حساس فردا هستند. دیداری که می تواند دوحه را برای طرفداران استقلال تبدیل به شهری خاطره انگیز کند.

کد خبر: 1073628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =