تونسی‌ها خواستار احیای روابط با سوریه

جمعیت ملی حمایت از مقاومت عربی و مقابله با عادی سازی با رژیم صهیونیستی در تونس اعلام کرد که با برپایی تجمع خواستار بازگشت روابط کشورشان با تونس و رفع محاصره این کشور می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جمعیت ملی حمایت از مقاومت عربی و مقابله با عادی سازی با رژیم صهیونیستی در تونس بر ضرورت از سرگیری روابط کشورشان با سوریه و رفع محاصره این کشور تاکید کرد.

«احمد الکحلاوی» رئیس جمعیت ملی حمایت از مقاومت عربی در تونس در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گفت: مردم تونس تلاش‌های بسیاری را برای ازسرگیری روابط کشورشان با کشور برادر سوریه به کار بسته‌اند و پیروزی سوریه بر تروریسم بین المللی و حامیان آن را به ملت سوریه تبریک می‌گویند.

او تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه معروف به «سزار» را جنایتی فجیع در حق ملت برادر سوریه توصیف و تاکید کرد: این تحریم‌ها به لطف اراده قوی ملت، رهبری و ارتش سوریه شکست خواهد خورد همان گونه که تجاوز نظامی علیه سوریه ناکام ماند.

رئیس جمیت ملی حمایت از مقاومت عربی همچنین خبر داد که این جمعیت با همکاری با شاخه اتحادیه ملی دانشجویان سوریه فردا یک تجمع در همبستگی با سوریه در خیابان الحبیب بورقیبه در مرکز پایتخت تونس برگزار می کند.

در این تجمع که تحت عنوان تونسی‌ها خواهان بازگشت روابط با سوریه و رفع محاصره هستند برگزار می‌شود نمایندگانی از اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و جعیت‌های تونسی حضور خواهند داشت و در آن یک فیلم مستند از سوریه قبل و بعد جنگ نمایش داده می شود ، اجراهای موسیقی و سخنرانی برخی شرکت کنندگان و مسئولین برگزاری این تجمع هم از دیگر بخش‌های آن است.

اتحادیه عرب عضویت سوریه را در سال ۲۰۱۱ به حالت تعلیق درآورد. «منصف المزروقی»،رئیس جمهور سابق تونس نیز در فوریه ۲۰۱۲ دستور اخراج سفیر سوریه را صادر کرد.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =