مرحله دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به بهره‌برداری رسید

مرحله دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با حضور معاون اول رئیس جمهوری و رئیس بنیاد مستضعفان به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در حاشیه این مراسم، افزود: مرحله دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با سرمایه گذاری ۳۱۱ میلیون یورو در مدار تولید قرار گرفته است.

علی دهاقین افزود: با بهره برداری از مرحله دوم این مجموعه، یک میلیون و دویست هزار تن به ظرفیت تولید شمش در کشور و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اضافه می‌شود و ظرفیت تولید در این شرکت به سالانه دو میلیون و چهارصد هزار تن می‌رسد.

وی اظهار کرد: در سال جهش تولید برای نخستین بار در کشور یک خط تولید فولادی به صورت کامل به دست متخصصان ایرانی و در شرایط سخت‌ترین تحریم‌های خارجی راه اندازی شد.

‌دهاقین با اشاره به اینکه با راه اندازی مرحله دوم فولادسازی جنوب کیش اشتغال مستقیم و غیر مستقیم کارخانه به ۲ برابر افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: هم اکنون 1800 نفر در کارخانه به صورت مستقیم کار می‌کنند.

مدیر عامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با بیان اینکه با احتساب ظرفیت تولید در مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش سهم تولید فولاد در این شرکت حدود ۱۰ درصد تولید فولاد کشور ارتقا می‌یابد، اظهار کرد: با راه اندازی این خط رتبه فولاد کاوه جنوب کیش در میان تولید کنندگان فولاد از جایگاه هفتم به چهارم کشور ارتقا می‌یابد.

دهاقین ادامه داد: با راه اندازی کارخانه‌های کنستانتره و گندله زنجیره تولید فولاد در کاوه جنوب کیش در آینده زنجیره تکمیل می‌شود.

بنا بر گزارش ایسنا، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش یکی از شرکت‌های سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان است که سال ۸۶ در غرب بندرعباس راه اندازی شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1073686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =