۲۸۰ دانشجو به کرونا مبتلا شده‌اند

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: : تست کرونای ۲۸۰ نفر از دانشجویانی اینترن و کارورز که در طول تابستان در خوابگاه ها حضور داشتند مثبت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-مبتلا-شده-اند">کرونا-مبتلا-شده-اند">ایسکانیوز)، رحمان خدابنده‌لو درباره آمار ابتلای دانشجویان علوم پزشکی به کرونا ویروس گفت و این دانشجویان تا زمانی که تست کرونای آنها منفی شود در قرنطینه نگهداری می‌شوند.

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس در کشور، در ترم تحصیلی جاری هر دانشجوی علوم پزشکی که بخواهد وارد دانشگاه شود، مورد غربالگری کرونا قرار می گیرد و اجرای این طرح در دانشگاه های علوم پزشکی اجباری است.

وی  با اشاره به اینکه ثبت نام و آموزش دانشجویان جدیدالورود دانشگاه های علوم پزشکی از آبان ماه صورت می گیرد، گفت: این دانشجویان نیز حتما مورد غربالگری کرونا و سلامت قرار می گیرند.

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: غربالگری کرونا با تست کرونا متفاوت است و نباید این دو را با یکدیگر اشتباه گرفت. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از همه دانشجویان علوم پزشکی تست کرونا گرفته نمی شود و فقط از دانشجویانی که علایم کرونا داشته باشند، تست گرفته می شود.

خدابنده‌لو اظهار کرد: سنجش سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی نیز از همان هفته مهر آغاز می‌شود و تمامی دانشگاه های علوم پزشکی این طرح را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =