ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس برگزار شد

ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه‌های هفتم و هشتم با هدف ارتقای کیفی شیوه‌های تدریس دبیران و ترغیب و تشویق دبیران به استفاده از روش‌های مختلف یاددهی‌ـ‌یادگیری برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی درباره برگزاری ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه‌های هفتم و هشتم در تابستان 99 گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش با نگاهی فراتر و جامع‌تر از پیش، معلم را به‌ عنوان یک مربی که دارای نقش مرجعیت علمی است معرفی می‌کند و برخورداری از مقبولیت و محبوبیت در نزد متربیان را برای ایفای این نقش ضروری می‌داند.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با بیان این که به استناد برنامه درس ملی و اهداف دوره‌های تحصیلی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، دانش‌آموزان ملاک‌هایی را برای انتخاب سبک زندگی شخصی و اجتماعی خود انتخاب و با عمل به آنها میزان تاثیر در زندگی را ارزیابی خواهند کرد، گفت: در درس تفکر و سبک زندگی فرصت‌هایی برای دانش‌آموز فراهم ‌شده است تا از طریق بازخوانی تجربه‌های خود با دیگران درباره ارتباطات با خود، خداوند متعال، دیگران و خلقت تفکر کنند و با استدلال، معیار و شیوه مناسبی برای زندگی خود برگزینند به همین دلیل ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه‌های هفتم و هشتم با اهداف مختلفی برگزار شد.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و این اهداف را ارتقای کیفی شیوه‌های تدریس مربیان، مشاوران و دبیران درس تفکر و سبک زندگی، اصلاح و تغییر نگرش‌های رایج و سنتی در شیوه‌های تدریس، مکتوب کردن تجربیات و به اشتراک گذاشتن دانسته‌ها و اندوخته‌ها، ترغیب و تشویق دبیران به استفاده از روش‌های مختلف یاددهی ـ یادگیری، شناسایی و ترویج سایر روش‌های نوین یاددهی ـ یادگیری، بسط و گسترش آن، فراهم کردن ایجاد فضایی شاد و پویا برای کشف و شکوفایی استعدادهای نهفته دبیران با تکیه‌بر کاربست روش‌های تدریس فعال و مؤثر، عنوان کرد.

شکوهی ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی 99-98 با صدور ابلاغ برای استان یزد به عنوان دبیرخانه راهبری کشوری و تدوین شیوه نامه مربوطه مراتب به استان‌ها ابلاغ و فعالیت‌های جشنواره آغاز شده است. از مجموع دبیران شرکت کننده 336 نفر به مرحله کشوری راه یافتند و نهایتا 20 نفر در 4 درس به عنوان نفرات برتر کشوری داوری و انتخاب شدند.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با بیان این که مجموعه آثار نفرات برتر در قالب لوح‌های فشرده و یک کتاب تحت عنوان افق اندیشه تدوین و در اختیار تمامی استان‌ها قرار می‌گیرد. با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اختتامیه جشنواره به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی برگزار و از نفرات برتر کشوری تقدیر شد.

وی اظهار امیدواری کرد با کشف و معرفی روش‌های نوین و اثربخش در تدریس درس تفکر و سبک زندگی در رشد همه جانبه آیندهسازان این مرز و بوم گام‌های بلندی برداشته شود و در ساختن ایران اسلامی پیروز و در پیشگاه خداوند متعال سر بلند باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =