عرضه ۴۰ درصد تولید ورق‌های فولادی پوشش‌دار ایرانی به بازارهای جهانی

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید انواع ورق‌های گالوانیزه، نورد سرد و استنلس استیل توانستند در کنار تامین نیازهای داخلی، حدود ٢٠ تا ٤٠ درصد از کل ظرفیت تولید خود را به بازارهای جهانی عرضه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نصرالله ایزدپناه، مدیر عامل این مجموعه فناور با بیان اینکه ورق‌های گالوانیزه در صنایع مختلفی مانند ساخت و تولید لوازم خانگی مانند انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی، لباسشویی، برق، کامپیوتر و الکترونیک، خودروسازی و در صنایعی که رنگ‌آمیزی، برشکاری و شکل‌دهی فلز مورد نیاز است، کاربرد دارد، گفت: ما با هدف تامین بازار داخلی به حوزه تولید انواع ورق گالوانیزه، نورد سرد، استنلس استیل (فولاد زنگ نزن) و سایر مقاطع فولادی فعالیت خود را آغاز کردیم و این مجموعه توانست در کنار تامین نیازهای داخلی به صادرات محصولات تولیدی هم اقدام کند.

وی یادآور شد: تولیدات ورق گالوانیزه این شرکت پاسخگوی ١٥ درصد نیاز بازار داخلی است و حدود ٢٠ تا ٤٠ درصد از کل ظرفیت تولید نیز در بازارهای جهانی عرضه می‌شود ضمن آنکه آزمایشگاه‌های مجهز شرکت توانایی ارائه خدمات آزمایشگاهی برای انجام آزمون‌های مختلف بر روی انواع ورق و مقاطع فولادی، گالوانیزه به روش گرم پیوسته و غیره را دارد.

ایزدپناه با اشاره به ویژگی‌های ورق‌های گالوانیزه تولید شده، گفت: ورق‌های فولادی با پوشش گالوانیزه در صنایعی چون صنعت ساختمانی، عمرانی، الکتریکی، خودروسازی و لوازم خانگی کاربرد دارند. شرکت ما هم در زمینه تولید انواع محصولات مطابق با استانداردهای جهانی و در برخی موارد ایجاد بستر تولید برخی ورق‌های پوشش‌دار با مصرف خاص، فعالیت دارد.

این محقق ورق سرد نورد را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت نام برد و یادآور شد: ورق نورد سرد شده محصولی است که طی فرآیند نورد سرد از ورق فولادی نورد گرم شده با ضخامت بالا پس از پوسته زدایی تولید می‌شود. در شرکت ما این محصولات با توجه به درخواست مشتری برای کاربردهای مختلف مطابق با استانداردهای EN ۱۰۱۳۰ -۲۰۰۶ و استاندارد ملی ایران INSO ۵۷۲۳ تولید می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، این فعال فناور درباره محصول ورق اسیدشویی‌شده توضیح داد: ورق گرم نوردیده به دلیل دمای بالای فرآیند تولید دارای سطحی با پوسته‌های اکسیدی ناشی از عملیات نورد گرم است که وجود این پوسته‌ها باعث ایجاد ناهمگونی در ضخامت، زمینه و رنگ ورق می‌شود. این محصولات طی فرآیند اسیدشویی توسط اسید کلریدریک (هیدروکلریک اسید) پوسته زدایی شده و به کیفیت مناسب برای استفاده بعدی می‌رسد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =