عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بُردی حداقلی و کوتاه مدت برای آمریکاست

کارشناس مسائل منطقه گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در کوتاه مدت بُردی برای آمریکا است و احتمال دارد که ترامپ مجبور شود برای کمک به شرایطش، کشورهای دیگر را هم مجبور به ورود به اجرای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کند.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که از سوی برخی از کشورهای عرب منطقه دنبال می‌شود، اظهار داشت: بهتر است موضوع را از این منظر نگاه کنیم که در انتخابات آمریکا چه گرهی به کار آقای ترامپ خورده که با حضور کشورهای ذره ای و نقش آفرینی آن ها ممکن است باز شود؟

وی گفت: این موضوع نشان دهنده آن است که آمریکایی‌ها دیگر توانمندی گذشته چه در حوزه مسائل نظامی و اقتصادی چه در عرصه روابط بین الملل را ندارند، بنابراین آقای ترامپ از این برگ های در آستین که می توانست در جای دیگر برای حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده کند، اینجا بهره می برد.  

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: مشکلات و گرفتاری های داخل رژیم صهیونیستی اعم از درگیری با کرونا، ناکارآمدی آنها در موضوع درمانی، فرار نیروهای نظامی، مشکلات عدیده اقتصادی، شعارهای جدی مخالفین و نه فقط مخالفین حزبی آنها بلکه مخالفینی که از همه اقشار مردم سرزمین‌های اشغالی به حساب می‌آیند یکی از موضوعات مهم برای آقای نتانیاهو است که میخواهد به نحوی آنه رامرت کند.

صدرالحسینی بیان کرد: مردم ۳ ماه هست که دائماً درب منزل آقای نتانیاهو و در دیگر میادین، شعارهای ضد فساد، ضد تبعیض و مقابله با مشکلاتی که در حال حاضر اقتصاد رژیم صهیونیستی با آن روبرو هستند سر می دهند که این نشان دهنده معضلی است که در حال حاضر این دو کشور به ظاهر قدرتمند با آن روبرو هستند.

شعار «مرگ برآمریکا» در برخی ایالات آن کشور  

وی گفت: فراموش نمی کنیم که رژیم صهیونیستی چگونه با تبلیغات در حوزه های مختلف درمانی بهداشتی و مسائل اقتصادی خودش را تافته جدا بافته در غرب آسیا قلمداد می کرد و به مکانی برای بسیاری از افرادی که با گرایشهایی به دین یهود دارند جهت مهاجرت و زندگی تبدیل شده بود. در واقع به عنوان سرزمینی موعود بود برای یهودیان و کلیه کسانی که علاقمند بودند در جایی زندگی کنند که هیچگونه ناامنی و مشکلی در آن وجود نداشته باشد.  

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: در آمریکا هم شاهد هستیم که برای اولین بار در تاریخ وجود این کشور شعار مرگ بر آمریکا در بسیاری از ایالات آن سر داده می‌شود.  

احتمال ورود «کویت و عربستان» به موضوع عادی سازی روابط، زیاد نیست

صدرالحسینی ادامه داد: موضوع عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی منطقه با رژیم صهیونیستی قطعاً ممکن است در کوتاه مدت بُردی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد اما در طول ایام آشکار سازی روابط، به دلیل برخورد بسیار خوب و آگاه کننده جهان اسلام به ویژه فلسطینیان مشاهده می‌کنیم که این بُرد به حداقل خواهد رسید و احتمال دارد که آقای ترامپ مجبور شود برای کمک به شرایط بُرد حداقلی، کشورهای دیگر را هم مجبور به ورود این عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کند.

وی با بیان اینکه احتمال ورود کویت و عربستان به موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی زیاد نیست، افزود: احتمالاً این موضوع با یک فاصله زمانی اتفاق خواهد افتاد و همه این اقدامات برای رژیم صهیونیستی به منزله خروج از انزوا به حساب می آید.  

اقدامات جبهه مقاومت در مقابله با سیاست عادی سازی روابط

این کارشناس مسائل منطقه گفت: با همه این تفاسیر، رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته همراهی قابل توجهی را از سوی کشورهای منطقه داشته باشد و همانطور که مشاهده می شود فضای موجود فضایی نیست که توانسته باشند و به راحتی آورده مناسبی را از به صف کردن کشورهای حوزه خلیج فارس کسب کنند و به همین دلیل ممکن است از وجود برخی از کشورهای آفریقایی هم در این رابطه استفاده کنند.  

صدرالحسینی در خصوص اقدامات جبهه مقاومت در مقابله با این تحرکات؛ تصریح کرد: به اعتقاد من جبهه مقاومت در این خصوص اقدامات خود را سریعاً سازماندهی کرده که یکی از آن اقدامات آگاه سازی و بصیرت افزایی و افشای چهره منافقانه حکام بحرین و امارات بود.  

وی ادامه داد: در سرزمین اشغال شده جنوب یمن که توسط اماراتی ها اداره می شود تظاهرات های بسیار گسترده ای علیه امارات صورت گرفته که رسانه های ما کمتر به آن توجه کردند، جایی که در طول چهار سال گذشته مردم به دلیل مشکلات اقتصادی با حضور اماراتی ها همراهی کردند و حتی تعدادی از آنها داوطلبانه و به صورت مزدوری، در قبال دریافت پول با امارات متجاوز به یمن همراه شدند.  

پالایش های اخیر به نفع نهضت آزادیبخش فلسطین است

این کارشناس مسائل منطقه گفت: واقعیت امر این است که در همین ایام عادی سازی روابط آنها وارد اعتراضات شدند به عبارت دیگر اینکه یک مکانی، یک سرزمین حاضر به مزدوری و اشغال بوده باشند اما زمانی که میبینند آن کشور با رژیم صهیونیستی دست دوستی داده و تن به آشکار سازی روابط میدهد، علیه او می شورند.

صدرالحسینی تصریح کرد: بنابراین افکار عمومی جهان اسلام نسبت به این موضوع واکنش منفی داشته و فلسطینیان هم بسیار خوب با بصیرت نسبت به این مسئله برخورد کردند، نشستی که پس از ۲۷ سال توقف در لبنان صورت می‌گیرد و بیروت میزبان همه جریانات فلسطینی موافق مبارزه و مخالف سازش هستند، می شود. اینکه در کمتر از یک هفته دو بار سران حماس و جهاد اسلامی با یکدیگر دیدار می‌کنند و ابومازن به عنوان سازشکار ترین فرد فلسطین در مورد این موضوع اعلام همراهی می‌کند، اینها نشان دهنده این است که جبهه مقاومت مسیر خودش را پیدا کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و آرمان فلسطین در حال آشکار کردن چهره های خود هستند و قطعاً این پالایش ها در کوتاه مدت به نفع نهضت آزادیبخش فلسطین و قدس خواهد بود.

کد خبر: 1073716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =