گسترش مرزهای استراتژیک ایران به برکت دفاع مقدس و مدافعان حرم

رئیس سابق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: امروز به برکت هشت سال دفاع مقدس و رشادت مدافعین حرم و سردار حاج قاسم سلیمانی مساحت مرزهای استراتژیک جمهوری اسلامی بیش از مرزهای رسمی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار سرتیپ محمد نبی رودکی فرمانده سپاه فجر فارس در دوران دفاع مقدس و رئیس سابق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس امروز شنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) اظهار داشت: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی آن است بر خود واجب می‌داند که هر جایی این گیتی مسلمانی نیاز به کمک داشته باشد اقدام کند.

 وی افزود: آمریکا با برخی سران کشورها توافق می کرد که با حمله به برخی کشورها ثروت ملت‌های آنان را چپاول کند و به همین دلیل با صدام توافق کرد که با حمله به ایران این کار را انجام دهد.

 رئیس سابق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اظهار داشت: چند ساعت بعد از بمباران فرودگاه ایران توسط عراقی ها در ۳۱ شهریور ۵۹ حضرت امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند که چند سنگریزه توسط دزدی پرتاب شده و باید جوانان برومند تنور دفاع را گرم کنند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع ما در جنگ، اعتقادی بود و   به همین دلیل ۸ سال مقدس نامیده شد زیرا جوانان ما بر اساس،دین، ایمان و اعتقادشان که حق بود با جبهه کفر و باطل جنگ کردند. 

فرمانده سابق سپاه فجر فارس گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که یاد و خاطره جانفشانی ها و رشادت های ۸ سال دفاع مقدس بر مسئولان لازم است و بایستی در این زمینه اقدام کرده و مانع از تحریف جنگ شویم.
وی افزود: حاضرین در ۸ سال دفاع مقدس بارها عنایت الهی و لطف پروردگار به جبهه حق را در برابر جبهه باطل می دیدند. 

رییس سابق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس و در خیلی از جبهه ها، بعثی ها که جبهه باطل بودند در برابر جبهه حق کور و کر می شدند که جز عنایت پروردگار متعال چیز دیگری نبود. 

وی تصریح کرد: امروز به برکت ۸ سال دفاع مقدس و رشادت ایثارگران، جانبازان و شهدا و رزمندگان و  مدافعین حرم و بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرزهای استراتژیک جمهوری اسلامی ایران ۲ هزار کیلومتر در هزار کیلومتر عقب از مرزهای رسمی رفته و اجازه داده نشد داعشی ها به جمهوری اسلامی نزدیک شوند.

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =