جزئیات روند برگزاری مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی/ داوطلبان برای مصاحبه به نزدیکترین واحد محل سکونت مراجعه کنند

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات روند برگزاری مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری به صورت مجازی برگزار می شود، گفت: مصاحبه این دوره از آزمون طبق زمان‌بندی انجام‌شده، از امروز(۵ مهرماه) تا روز چهارشنبه (۱۶ مهرماه) ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تمامی داوطلبان دعوت ‌شده به مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال ۹۹ که در موعد مقرر برای شرکت در مصاحبه ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.azmoon.org نسبت به دریافت برگه ورود به جلسه مصاحبه اقدام کنند.

طهماسب کاظمی با بیان اینکه داوطلبان صرفاً می توانستند براساس محل اقامت خود، یکی از واحدهای دانشگاهی که در سامانه ارائه شده را به عنوان حوزه برگزاری مصاحبه علمی مجازی انتخاب و ثبت کنند، اظهار داشت: داوطلبان با حضور در واحدهای دانشگاهی، در اتاقی مخصوص و با استفاده از کامپیوتری که در اختیار آنها قرار می گیرد، مصاحبه را به صورت مجازی انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه مصاحبه های دکتری هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۰ انجام خواهد شد، تصریح کرد: داوطلبان پس از ورود به واحد دانشگاهی که برای مصاحبه انتخاب کرده اند، ابتدا احراز هویت شده، سپس به اتاق مصاحبه راهنمایی می شوند و روند مصاحبه انجام خواهد شد. به طور متوسط ۲۰ دقیقه برای هر مصاحبه در نظر گرفته شده، اما تشخیص زمان مصاحبه بر عهده اساتید مصاحبه‌کننده خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری هر چه بهتر و باکیفیت‌تر مصاحبه های دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، یک ستاد کشوری در مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه شکل گرفته است. این ستاد تمامی امور مربوط به برگزاری مصاحبه ها را مدیریت می کند.

وی افزود: همچنین در همین راستا یک ستاد استانی و ستاد واحدی در استان ها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته که در تمامی این ستادها رئیس واحد، معاون اجرایی، مسئول حراست، مسئول هماهنگی اساتید، مسئول هماهنگی داوطلبان و... حضور دارند و به صورت شبانه‌روزی برای ارتقای کیفیت برگزاری مصاحبه ها تلاش می کنند.

طهماسب کاظمی با بیان اینکه در مصاحبه های دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۳۵۰۰ نفر از اساتید برجسته حضور دارند، گفت: این اساتید به صورت مجازی در مصاحبه ها حضور خواهند داشت تا در شرایط فعلی کشور و شیوع بیماری کرونا، ارتباطات چهره به چهره به حداقل برسد.

وی ادامه داد: مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان ناظر و ارزیاب، به منظور برگزاری باکیفیت مصاحبه های دکتری، در تمامی واحدهای دانشگاهی حضور دارند و در صورت وجود هرگونه اختلال و مشکل سریعاً به سازمان گزارش خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه توانسته با استفاده از بهترین زیرساخت های کشور، امکانات خوبی برای برگزاری مصاحبه های دکتری در نظر گیرد، گفت: امیدوارم زیرساخت های اینترنتی کشور بدون اختلال و کندی، پاسخگوی برگزاری مجازی مصاحبه های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی باشد، البته داوطلبان هیچ‌گونه نگرانی از بابت قطع ارتباط با استاد مصاحبه‌کننده نداشته باشند، چرا که پس از قطع ارتباط، در صورت تشخیص اساتید، در زمان تعیین‌شده می توانند دوباره وارد سیستم شده و مصاحبه خود را ادامه دهند. اساتید در این زمینه همکاری لازم را با داوطلبان خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبان مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی باید با همراه داشتن برگه ورود به جلسه و اسناد هویتی (کارت ملی و یا شناسنامه)، در زمان مقرر طبق جدول زمان‌بندی و نیم ساعت قبل از شروع مصاحبه، در واحدهای دانشگاهی حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: داوطلبان تمام پروتکل های بهداشتی را با نهایت دقت رعایت کنند، چرا که قشر فرهیخته نماد پایبندی به این اصول و قواعد است.

طهماسب کاظمی با بیان اینکه مقرر شده واحدهای دانشگاهی شرایط لازم برای ضدعفونی کردن محیط و رعایت پروتکل های بهداشتی را فراهم کنند، گفت: همراه داشتن اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و... در زمان حضور در محل مصاحبه الزامی است.

وی در پایان با قدردانی از زحمات تمامی همکاران دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، تأکید کرد: مجموعه دانشگاه و ازجمله اساتید، برای فراهم آوردن زیرساخت و امکانات لازم، به صورت شبانه‌روزی تلاش می کند که شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073726

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =