ارائه کسر خدمت سربازی به پژوهش‌های حوزه دفاع مقدس

معاون آموزشی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: دانشجویان پسری که در حوزه دفاع مقدس، تحقیق و پژوهش داشته باشند، ۳ تا ۱۲ ماه کسر خدمت تعلق خواهد گرفت. همچنین اگر فردی پژوهشی را بنیاد ملی نخبگان ارائه کند، این امکان وجود دارد که کل خدمت سربازی او حذف شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا گرامی معاون آموزشی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس صبح امروز در نخستین وبینار ارائه پایان نامه های دفاع مقدس که در واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:  آمادگی ارائه هرگونه اسناد و مدارک در حوزه پایان نامه های مرتبط با دفاع مقدس را داریم و همکاران ما در استان های مختلف می توانند دانشجویان را در این زمینه راهنمایی کنند.

وی افزود: دانشجویان پسری که در حوزه دفاع مقدس، تحقیق و پژوهش داشته باشند، ۳ تا ۱۲ ماه کسر خدمت تعلق خواهد گرفت. همچنین اگر فردی پژوهشی را بنیاد ملی نخبگان ارائه کند، این امکان وجود دارد که کل خدمت سربازی او حذف شود.

معاون آموزشی بنیاد حفظ آثار و ارزش های مقدس با اشاره به نقش بانوان در دفاع مقدس گفت: بانوان در تداک و پشتیبانی رزمندگان در طول دفاع مقدس نقش بی بدیلی را داشتند. لذا ما نباید از پژوهش و تحقیق در این زمینه غافل شویم.

گرامی تصریح کرد: حوزه ادبیات دفاع مقدس نیز یکی از حوزه های مهمی است که مقداری به آن کم توجهی شده است. در حال حاضر ما در نیروهای مسلح نزدیک به ۲۲ هزار اثر مرتبط با دفاع مقدس دراختیار داریم.‌ بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اخیرا نزدیک به ۸ موزه جدید را با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی تاسیس کرد که پژوهشگران می توانند برای جمع آوری اطلاعات به این موزه ها مراجعه کنند.


وی اضافه کرد: همایش مطالبات حقوقی و بین المللی را در اسفندماه برگزار خواهیم کرد که دانشجویان دانشگاه آزاد نیز می توانند مقالات خود را در این زمینه ارائه دهند و در این همایش شرکت داشته باشند. مراکز پژوهشی در نیروهای مختلف ارتش از جمله نیروی هوایی، زمینی و دریایی نیز این آمادگی را دارند که از مقالات و پژوهش های دانشجویان دانشگاه آزاد در این زمینه استفاده کنند.

معاون آموزشی بنیاد حفظ آثار و ارزش های مقدس در پایان خاطرنشان کرد: جعبه سیاه جنگ را تحت عنوان ۵۶ حوزه مرتبط با دفاع مقدس تشکیل داده ایم. لذا دانشجویان و پژوهشگران می توانند برای جمع آوری هرگونه مدرک و سند به مراجعه کنند.‌ همچنین مراکز تحقیقاتی دانشگاه های ما نیز آمادگی استفاده از پژوهش دانشجویان را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =