شکایت ۳۵۰۰ شرکت آمریکایی از تعرفه‌های ضدچینی ترامپ

حدود ۳۵۰۰ شرکت آمریکایی از جمله تسلا، فورد موتور، تارگت کورپ، وال گرین و هوم دیپات طی دو هفته گذشته از دولت ترامپ بر سر وضع تعرفه روی بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کالاهای ساخت چین شکایت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، این شکایتها که در دادگاه تجارت بین المللی آمریکا تنظیم شده است، از رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و آژانس گمرک و حفاظت مرزی نام برده و تشدید جنگ تجاری غیرقانونی آمریکا با چین از طریق وضع تعرفه‌ها را به چالش کشیده اند.

در این شکایتها که از سوی شرکتهای مختلف انجام گرفته، استدلال شده که دولت ترامپ مطابق قانون برای وضع تعرفه در مدت ۱۲ ماه عمل نکرده و از پروسه های اداری تبعیت نکرده است.

شکایتهای مذکور تعرفه‌ها را در دو گروه جداگانه که به لیست ۳ و لیست ۴A معروف هستند، به چالش کشیده اند. لیست ۳ شامل تعرفه‌های ۲۵ درصدی روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار و لیست ۴A شامل تعرفه ۷.۵ درصدی روی ۱۲۰ میلیارد دلار کالا است.

شرکتهایی که شکایت کرده اند شامل تولیدکننده خودروهای سنگین گروه ولووی آمریکای شمالی، سازنده قطعات خودروی آمریکایی پپ بویز، شرکت پوشاک رالف لارن، سیسکو کورپ، تولیدکننده گیتار گیبسون برندز، واحد آمریکایی لنوو، شرکت غذاهای بسته بندی دال، واحد ایتوچو کورپ و تولیدکننده تجهیزات گلف کالاوی گلف هستند.

سازمان جهانی تجارت (WTO) در ۱۵ سپتامبر در حکمی اعلام کرد آمریکا با وضع تعرفه‌های چندین میلیارد دلاری علیه چین مقررات تجارت جهانی را نقض کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت آمریکا می گوید تعرفه‌های وضع شده روی کالای چینی اقدام درستی هستند زیرا چین مالکیت معنوی آمریکایی را به سرقت برده و شرکتهای آمریکایی را در قبال دسترسی به بازار چین، به انتقال اجباری فناوری وادار می کند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =