صدور مجوز بخش «پیوند کلیه» در بیمارستان فرهیختگان/ دومین عمل این‌هفته انجام می‌شود

رئیس بیمارستان فرهیختگان گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح بسته شده، همه کارکنان نیروهای مسلح می‌توانند بدون فرانشیز در این بخش بستری و عمل جراحی بشوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) اولین پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله حمیدرضا غلامرضایی (فلوشیپ پیوند کلیه و رئیس بیمارستان فرهیختگان) به همراه تیم جراحی سام زاده (فلوشیپ پیوند کلیه) و ولی پور (فلوشیپ اندریولوژی) که اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد هستند، با همراهی فرهاد صفری (متخصص بیهوشی) و علیرضا مرادی به همراه کارشناسان فنی اتاق عمل و بیهوشی با موفقیت انجام شد.

حمیدرضا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره راه‌اندازی بخش پیوند کلیه بیمارستان فرهیختگان اظهار کرد: بیمارستان فرهیختگان در یک سال فعالیت بیش از ۲ هزار عمل جراحی متوسط و سنگین را با موفقیت پشت سر گذاشته است و در مقطع حساس مبارزه با ویروس کرونا کادر درمان بیمارستان فرهیختگان در خط مقدم بیماری بوده و ۴ هزار بیمار کرونا ویزیت، تست و دوران درمان را گذرانده‌اند.

وی افزود: بخش دیالیز بیمارستان نیز هفت ماه پیش راه‌اندازی شده و در این مدت بیش از ۵ هزار دیالیز صورت گرفته است. از ماه‌ها پیش پیگیر راه‌اندازی و اخذ مجوز بخش پیوند کلیه بودیم که با تشکیل تیم پیوند، نخستین عمل روز گذشته با موفقیت انجام شد. بیمارانی که دچار نارسایی کلیه بوده و نیازمند پیوند کلیه هستند می‌توانند از امکانات بیمارستان برخوردار شوند و در بخش ویژه پیوند کلیه بستری شوند. نخستین عمل با موفقیت خاتمه پیدا کرده و عمل پیوند بعدی در جمعه هفته آتی صورت می‌گیرد.

دکتر حمیدرضا غلامرضایی

رئیس بیمارستان فرهیختگان بیان کرد: دارندگان همه بیمه‌های پایه و اصلی جاری در کشور می‌توانند از خدمات بخش پیوند کلیه بهره‌مند بشوند. هماهنگی‌های با دانشگاه علوم پرشکی ایران صورت گرفته تا پیرامون بیمه همگانی نیز تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری منعقد شود تا پوشش بیمه‌ای بیمارستان تکمیل شود.

غلامرضایی درباره ظرفیت بخش پیوند کلیه بیمارستان فرهیختگان نیز عنوان کرد: مجوز بخش پیوند کلیه برای ۱۶ تخت صادر شده که تعدادی از این تخت‌ها به‌صورت همزمان بیماران را پذیرش خواهد کرد. براساس تفاهم‌نامه‌ای که با بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح بسته شده، همه عزیزان نیروهای مسلح می‌توانند بدون فرانشیز در این بخش بستری و عمل جراحی بشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =