امیر دادرس: اگرچه امروز اف ۳۵ نداریم، اما تجهیزات‌مان عاریتی نیست

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه «کشورهای منطقه امروز با وجود تجهیزات مدرن استقلال ندارند و در راستای منویات استکبار جهانی حرکت می کنند»، خاطر نشان کرد: اگرچه ما امروز اف ۳۵ نداریم، اما تجهیزات‌مان عاریتی نیست و ما عامل قدرت های بزرگ در منطقه نیستیم و توانسته ایم با تدبیر تحریم ها را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیر دادرس جانشین فرمانده کل ارتش در آیین افتتاحیه دوره هشتم دکترای فرماندهی عملیات مشترک و مرکب و دوره سی و یکم کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دافوس ارتش که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به تحریم های همه جانبه کشورمان اظهار کرد: امروز شاهد تحریم های ظالمانه علیه کشور مان هستیم که البته عبور از آن با فرهنگ مقاومت و ایستادگی به راحتی ممکن است.

وی با اشاره به حوادث کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان گفت: در صحرای کربلا ما شاهد اوج ایثار ، از خود گذشتگی و مقاومت هستیم، امام حسین(ع ) با انتخاب خودش جایگاه والای انسان خدایی جو را نشان دادند. عمل امام حسین (ع) به این تکلیف موجب ماندگاری اسلام شد.

جانشین فرمانده کل ارتش همچنین با اشاره به تحریم های همه جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: در طول تاریخ نداریم ملت و جامعه ای را که در آسایش به کمال برسد، تحریم از روز اول انقلاب با ما بوده و اگر نبود ما شاهد این پیشرفت ها نبودیم.

امیر دادرس خاطر نشان کرد: امروز تجهیزات ایران استیجاری و خریداری شده از دیگران نیست؛ این پیشرفت ها نتیجه ایستادگی و مقاومت و تحریم های دشمنان است زیر به دلیل تحریم تسلیحاتی ایران مجبور شدیم خودمان تسلیحات مورد نیاز را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متاثر از نهضت عاشورایی امام حسین است، گفت: قیام امام حسین در راستای انسان سازی و تکامل بشریت بوده است و ما باید با تاسی از این مکتب متعالی کار را پیش ببریم. ما باید فرهنگ استقامت را از نهضت عاشورا بگیریم، چراکه در نهضت عاشورا تکلیف به عمل پاداش ماندگاری مکتب اسلام را در پی داشت.

جانشین فرمانده ارتش اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم بودیم و اگر این تحریم ها نبود ما به مرحله اراده و تدبیر نمی رسیدیم و شاهد پیروزی های بزرگ امروز نبودیم.

امیر دادرس گفت: امروز برخی از کشورهای منطقه دارای تجهیزات مدرنی چون اف ۳۵ و سامانه های پدافندی پیشرفته هستند اما این تجهیزات برای آنان اقتدار و عزت نیاورده است و گاها می بینیم که آنها را گاو شیرده خطاب می کنند و بیان سران کفر برای آنان اینگونه است که می گویند اینها یک هفته بدون حضور ما قادر به بهره گیری از تجهیزات نیستند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه ما امروز اف ۳۵ نداریم، اما تجهیزات‌مان عاریتی نیست و ما عامل قدرت های بزرگ در منطقه نیستیم و توانسته ایم با تدبیر تحریم ها را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کنیم و به مرحله ابتکار و خودکفایی در ساخت تجهیزات مختلف دفاعی دست یابیم و تجهیزاتمان امروز اقتدار آفرین است. کشورهای منطقه امروز با وجود تجهیزات مدرن استقلال ندارند و در راستای منویات استکبار جهانی حرکت می کنند.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان این در نیروی زمینی آنچه که نیاز داریم را تولید می کنیم، تاکید کرد: از تانک، توپ، بالگرد، موشک های زمین به زمین و موشک های کوتاه برد را در درون می سازیم موشک های مختلف ، بالگردهای با کیفیت بالا می سازیم و نیروهای خلاق و خدا محور ما امروز پاسخگوی تهدیدات هستند.

امیر دادس ادامه داد: در نیروی هوایی ما جت تمام ایرانی را ساختیم که چند روز پیش از خط تولید آن بازدید می کردم و مشاهده کردم که نیروی هوایی یک نیروی توانمند، متخصص، یکدست و آماده است.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه پدافند هوایی گفت: ما در حوزه پهپاد نه تنها از دنیا عقب نیستیم بلکه به دستاوردهایی در این رابطه دست یافتیم که گفتن آن ممکن است به مصلحت نباشد و تجهیزات مدرنی داریم که شاید در برخی حوزه ها از سطح دنیا نیز بالاتر باشد و از همه مهمتر اینکه هدایت آن بر عهده خودمان است.

جانشین فرمانده کل افزود گفت: نیروی پدافند هوایی ما امروز از رادارها و تجهیزات پدافند بسیار توانمندی برخوردار است و نیروی دریایی ما امروز اقیانوس ها را می پیماید و از زیرسطح های بسیار توانمندی برخوردار است که توسط نیروهای داخلی متکی به خدا انجام شده است.

امیر دادرس اظهار کرد: وقتی که دشمن از مذاکره حرف می زند به این معناست که توانمندی های ما اثر گذار است و بر رفتار دشمن تغییر ایجاد می کند. امروز این توانمندی ها در واقع تحقق وعده خدا بر ملت ایران است که سختی ها را تحمل کرده و به مرحله خودکفایی رسیده است.

بر اساس این گزارش، آیین افتتاحیه دوره هشتم دکترای فرماندهی عملیات مشترک و مرکب و دوره سی و یکم کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دافوس آجا با حضور امیر دادرس جانشین فرمانده کل ارتش برگزار شد.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نهاجا، امیر حسین ولی وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در این مراسم حضور داشتند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =