در حاکمیت دینی هیچ تبعیضی در اجرای عدالت قابل قبول نیست

رئیس سازمان زندان‌ها به اتفاق دبیر ستاد حقوق بشر از ندامتگاه تهران بزرگ بازدید و روند فعالیت‌های این مرکز را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رئیس سازمان زندان‌ها به اتفاق دبیر ستاد حقوق بشر از ندامتگاه تهران بزرگ بازدید و روند فعالیت‌های این مرکز را مورد ارزیابی قرار دادند.

محمد مهدی حاج محمدی در این بازدید گفت: در حاکمیت دینی هیچ گونه تبعیضی در اجرای عدالت قابل قبول نیست و مبادا در زندان طوری عمل شود که بین زندانیان تفاوت وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین زندانیان وجود ندارد گفت: نباید شرایطی ایجاد شود که عده‌ای که از راه کلاهبرداری و چپاول اموال مردم به ثروت‌های بادآورده رسیده‌اند آن ثروت را در زندان خرج کنند و خود را متفاوت از دیگر زندانیان بدانند.

رئیس سازمان زندان‌ها در جمع کارکنان ندامتگاه تهران بزرگ اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما رسیدگی به وضعیت اقتصادی و حل مشکلات و پیگیری مطالبات کارکنان و رفع دغدغه‌های ایشان است که به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

بازدید از بخش‌های مختلف این زندان و دیدار با مددجویان در کنار بررسی اقدامات و خدمات سازمان زندان‌ها بر اساس شاخص‌های حقوق بشر از جمله مهمترین محورهای این بازدید بود.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان این بازدید که ۱۲ ساعت به طول انجامید ابراز امیدواری کرد با کمک و همکاری معاونت امور بین‌الملل و ستاد حقوق بشر بتوانیم مشکلات زندانیان را به حداقل رسانده و رعایت حقوق آنان را ارتقا بخشیم تا موجبات سوءاستفاده دشمنان فراهم نشود.

اثربخشی و ضرورت حضور مداوم قضات در زندان برای رسیدگی به مطالبات مددجویان، ارتقای سطح بهداشت، رفع مشکل کم آبی، ساخت و مرمت ورودی زندان و محل تردد خانواده‌ها و نیز توسعه ناوگان رفت و آمد ایشان از جمله محورهای مورد تاکید در این بازدید بود.

رئیس سازمان زندان‌ها و دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه حضور در ندامتگاه از فعالیت گروه پزشکان جهادی که در حال ارائه خدمات پزشکی به زندانیان بودند نیز بازدید کردند.

همچنین گروه فرهنگی رضوان نیز با حضور در ندامتگاه تهران بزرگ و با هدف ترویج مکتب شهید سلیمانی به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای زندانیان پرداخت.

کد خبر: 1073753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =