۱۲ رساله و پایان‌نامه برتر در حوزه دفاع مقدس انتخاب شدند/ حمایت از پژوهشگران حوزه ادبیات دفاع مقدس

مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طی همکاری که با بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس داشتیم، از فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان در حوزه ادبیات دفاع مقدس، نگارش رمان و داستان‌ کوتاه حمایت خواهد شد.

علیرضا عراقیه مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های مرتبط با دفاع مقدس اظهارکرد: در این زمینه نخستین وبینار دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری اداره کل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی، مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس برگزار شد که طی این وبینار دانشجویان تحصیلات تکمیلی پایان‌نامه‌های خود را در زمینه دفاع مقدس ارائه کردند.

وی افزود: به گفته مقام معظم رهبری، ۸ سال دفاع مقدس صرفا یک امتداد و برهه زمانی نیست بلکه گنجینه عظیمی محسوب می‌شود که ملت ما می‌توانند تا مدت‌ها از آن استفاده کنند و بهره ببرند. در همین اساس معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد که به موضوعات مختلف علوم انسانی، نگاهی نظریه پردازانه داشته باشد. درواقع ما به دنبال تعالی علوم انسانی و هنر با سه مولفه روزآمدی، بومی سازی و حکمی سازی هستیم.

عراقیه تصریح کرد: ما در حوزه دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه، به دنبال نظریه پردازی و تحقیق و پژوهش هستیم چرا که هرچقدر برای این حوزه کار کنیم و فعالیت داشته باشیم، اندک است. ظرفیت هنری و ادبی کشور برای تبیین این دوره بسیار گسترده و وسیع است و از این ظرفیت تا کنون به خوبی استفاده نشده است.

مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ما در حوزه‌های روانشناسی، تربیتی، حقوقی، هنر و معماری از سامانه پژوهشیار، ده‌ها موضوع را در حوزه دفاع مقدس را شناسایی کرده‌ایم که از میان آن‌ها، ۱۲ رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد را به عنوان پایان‌نامه‌های برتر انتخاب کردیم که در روزهای پنجم و ششم مهرماه به صورت وبینار از سوی دانشجویان ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: طی همکاری که با بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس داشتیم، از فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان در حوزه ادبیات دفاع مقدس، نگارش رمان و داستان‌های کوتاه حمایت خواهد شد. استفاده از مستندات و تحقیقات حوزه دفاع مقدس برای پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، برگزاری همایش مطالبات حقوقی و بین المللی و استفاده از مقالات و پژوهش‌های دانشگاه آزاد اسلامی در آن و فعالیت دانشجویان هنر دانشگاه آزاد اسلامی در موزه‌های دفاع مقدس سراسر کشور، از دیگر محورهای همکاری معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =