بررسی نیازها و چالش‌های صنعت فولاد با فناوری دیجیتال

وبیناری برای تامین نیازهای فناورانه صنعت فولاد ایران در حوزه دیجیتال از سوی ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  رویداد استارتاپی صنعت هوشمند فولاد، با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  صندوق نوآوری و شکوفایی و توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و با حمایت مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، رویداد استارتاپی صنعت هوشمند فولاد برگزار می‌شود.

از جمله چالش‌های صنعت فولاد که قرار است با توان دانش‌بنیان‌ها رفع شود، می‌توان به نیاز این صنعت در «به‌کارگیری فناوری بلاک‌چین در واحد خرید و فروش»، «تهاتر بدهی در واحد خرید با به‌کارگیری فناوری بلاک‌چین»، «شفافیت در قیمت فروش محصولات نهایی شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه با استفاده از فناوری بلاک‌چین» و «امن‌سازی مناقصه در فرایند خرید با روش‌های MPC» و غیره اشاره کرد.

«پیاده‌سازی سیستم رای‌گیری امن در سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان فولاد مبارکه»، «کدینگ یکپارچه کالا، مواد و قطعات برای تحقق دوقلوی دیجیتال کارخانه فولاد مبارکه»، «تشخیص عیوب ظاهری تختال و ورق با استفاده از پردازش تصویر و یادگیری عمیق و لجستیک» و «انبارداری هوشمند با استفاده از RFID و IoT»، از دیگر چالش‌های این صنعت به شمار می‌رود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، این وبینار ۲۳ مهرماه جاری برگزار می‌شود.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1073776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =