تاثیر کمبود ویتامین D بر شدت عوارض کووید ۱۹

پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید دریافتند بیماران با سطح کافی از ویتامین D در بدن، کمتر احتمال دارد عوارض شدیدِ بیماری کووید-۱۹ را تجربه کنند یا بر اثر آن جان خود را از دست بدهند و همچنین در یک مطالعه دیگر مشخص شد که سطح کافی این ویتامین در بدن می‌تواند میزان عفونت را کاهش دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  این مطالعات نشان داد مقدار کافی ویتامین D در بدن می‌تواند شدت عفونت و عوارض ناشی از بیماری کووید-۱۹ را در مبتلایان کاهش ‌دهد.

تحقیق جدید انجام گرفته در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون نشان می دهد وجود میزان کافی از ویتامین D در بدن به طور چشمگیری با کاهش سطح نشانگرهای التهابی و سطح بالاتر سلولهای ایمنی خون مرتبط است.

در این بررسی نمونه خون ۲۳۵ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ که در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته بودند به منظور ارزیابی سطح ویتامین D مورد آزمایش قرار گرفت.

محققان دریافتند: در بیمارانی که بالای ۴۰ سال بودند وجود سطح کافی از ویتامین D با کاهش بیش از ۵۱ درصدی مرگ در مقایسه با افرادی بوده که دچار کمبود این ویتامین بوده اند.

به گزارش اسکای نیوز، به گفته دکتر "مایکل هولیک" که به تازگی مطالعه دیگری منتشر کرده که نشان می دهد میزان کافی از ویتامین D می تواند خطر ابتلا به کروناویروس را تا ۵۴ درصد کاهش دهد، این ویتامین همچنین می تواند با ویروس های دیگر که بر دستگاه تنفسی فوقانی تاثیر می گذارند مقابله کند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =