جزئیات بسته های خدمتی ۳۶۰ درجه ای نیروهای مسلح

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح جزئیات بسته های خدمتی ۳۶۰ درجه ای برای جامعه تحت پوشش این سازمان را اعلام کرد و از پوشش کامل داروهای دیابت در این طرح خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر امیر نوروزی به تعریف و ارائه بسته های خدمتی ۳۶۰ درجه ای اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح آگاه سازی، آموزش، پیشگیری، تشخیص زودرس، درمان و توانبخشی را مرحله به مرحله تحت پوشش قرار می دهیم و از بیماری های پرهزینه و صعب العلاج مانند سرطان ها و دیابت شروع کرده ایم.

وی ادامه داد: سعی کردیم خدماتی را در قالب آموزش و آگاه سازی ارائه دهیم. به عنوان مثال از سال گذشته در زمینه ارائه بسته خدمتی سرطان سینه و دهانه رحم به عنوان دو سرطان شایع و سخت در زنان اقدام کردیم.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه تشخیص زودرس بسیار مهم است گفت: بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان قابلیت پیشگیری دارند. پویش آگاهی سرطان سینه را در شهرک های نظامی تهران به عنوان پایلوت شروع و در مرحله بعدی برای پزشکان عمومی زن و همکاران مامای شاغل در مراکز درمانی شهرک های نظامی دوره های آموزشی و توان افزایی توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص ترتیب داده ایم.

نوروزی افزود: دوره های تئوری به اتمام رسیده است اما شروع آموزش عملی توسط همکاران پزشک با دوران کرونا همزمان شد و وقفه ای به وجود آمد. با فروکش کردن کرونا و در آینده نزدیک دوره های آموزش عملی را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح بانوان بالای ۳۰ سال هستند که در شهرک های مسکونی نظامی سکونت دارند گفت: متاسفانه در کشور ما، شروع سرطان سینه نسبت به کشورهای غربی یک دهه پایین تر است و افراد زیادی در سنین پایین دچار این بیماری می شوند؛ در صورتی که در کشورهای غربی معمولا از دهه پنجم و ششم زندگی مبتلا می شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر افراد نگرانی نسبت به این موضوع داشته باشند به همکاران ما مراجعه می کنند و یکسری اطلاعات تکمیلی در قالب آموزش های خودمراقبتی دریافت می کنند افزود: کتابچه هایی نیز تهیه شده که در اختیارشان قرار می گیرد تا بانوان نسبت به سلامت خود در این حوزه آشنا شوند.

نوروزی افزود: اگر نیاز به ارجاع به سطح بالاتر باشد بیمار به بیمارستان منتخب نیروهای مسلح معرفی می شود و توسط پزشک متخصص تحت معاینات دقیقتری قرار می گیرد. صفر تا صد هزینه های تمام مراحل این طرح از آموزش تا ویزیت و درمان پیشرفته توسط سازمان پرداخت می شود و بیمار حتی فرانشیز هم نمی پردازد.

وی با اشاره به بسته خدمتی بیماری دیابت نیز گفت: آموزش ها با همکاری انجمن دیابت شروع و دوره های آموزشی طراحی شد که قرار بود به صورت حضوری ارائه شود اما به علت کرونا در قالب دوره های مجازی و از شهریور شروع شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح  ادامه داد: دیابت یک بیماری مادام العمر است و فرد سال های متمادی درگیر آن است و نیاز به کنترل و مراقبت دارد.

نوروزی با اشاره به پوشش کامل داروهای دیابت در این طرح گفت: این پوشش شامل داروهای جدید درمان دیابت نیز می شود. طی تفاهم نامه ای که با بنیاد امور بیماری های خاص منعقد کردیم پزشکان عمومی دوره دیده که آموزش تخصصی در زمینه دیابت گذرانده اند را وارد این گروه کرده ایم و امکان تجویز دارو توسط این پزشکان نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در همین بسته های خدمتی، آموزش خودکنترلی دیابت را نیز تحت پوشش قرار خواهیم داد اظهار کرد: بیمه شده قند خود را کنترل و بر اساس پروتکل ها می تواند سلامتی خود را حفظ کند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =