پذیرش دانشجو بدون مجوز دانشگاه‌ها در خوابگاه‌ خودگردان خلاف مقررات است

معاون دانشجویی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه استفاده دانشجویان از خوابگاه‌های خودگردان باید با مجوز دانشگاه صورت گیرد، گفت: پذیرش دانشجو بدون مجوز دانشگاه در خوابگاه‌های خودگردان خلاف مقررات است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همه‌گیری کرونا و تعطیل شدن خوابگاه‌های دانشجویی مشکلات زیادی را برای دانشجویان خوابگاهی ایجاد کرده است. دانشجویانی که بخشی از دروس آنها به صورت عملی است و یا برای انجام تحقیقات خود به حضور در آزمایشگاه‌ و کارگاه‌های دانشگاه نیاز دارند و دانشجویان شبانه و دانشگاه‌های غیردولتی که از خوابگاه‌های خودگردان استفاده می‌کنند این مشکلات را بیشتر احساس کرده‌اند.

 محمدرضا صادقیان‌شاهی معاون دانشجویی دانشگاه یزد در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: با شیوع کرونا و دستور وزارت علوم خوابگاه‌های دانشگاه یزد تعطیل شدند و دانشجویان خوابگاهی به شهر محل زندگی خود برگشتند. در ادامه دروس این ترم به صورت آموزش مجازی ارائه و امتحانات هم به صورت الکترونیک برگزار شد.

صادقیان‌شاهی با بیان اینکه بازگشایی مجدد خوابگاه به صورت عمومی نبوده است، اظهار کرد: خوابگاه به صورت محدود در اختیار تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار گرفت تا به تحقیقات و پژوهش‌های آنها آسیبی وارد نشود. این دانشجویان افرادی هستند که برای تکمیل رساله و پایان‌نامه خود به کار آزمایشگاهی نیاز دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان متقاضی خوابگاه باید در ابتدا یک درخواست ارائه می‌دادند، افزود: بعد از تایید درخواست آنها توسط استاد راهنما، رئیس دانشکده و معاون آموزش دانشگاه، این افراد به مرکز مشاوره دانشگاه معرفی شدند تا تست سلامت از آنها گرفته شود. این دانشجویان بعد از طی این مراحل و در صورت سالم بودن، طبق پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه اسکان داده می‌شدند و وسایل بهداشتی و ضد عفونی کننده هم به آنها داده می‌شد.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه دانشگاه یزد برای دانشجویان خود به اندازه کافی خوابگاه دارد، اظهار کرد: در شرایط عادی هر یک از دانشجویان که متقاضی استفاده از خوابگاه باشند و شرایط لازم را کسب کنند، در خوابگاه خود دانشگاه اسکان داده می‌شوند و نیازی به استفاده از خوابگاه خودگردان نیست.

صادقیان‌شاهی با بیان اینکه دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه معین استان مسئولیت نظارت بر خوابگاه‌های خودگردان را بر عهده دارد، گفت: 3 خوابگاه‌ خودگردان در شهر یزد با مجوز وزارت علوم فعالیت می‌کنند که در این مدت توسط کارشناسان بهداشت دانشگاه بررسی می‌شدند و بر اساس چک‌لیستی که در اختیار آنها هست، اگر خوابگاهی مشکل بهداشتی داشت به آنها تذکر لازم داده می‌شد.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد در پایان گفت: با توجه به شیوع کرونا و سخت شدن نظارت بر آشپزخانه‌ها در این مدت خدمات تغذیه نداشتیم. برای برنامه‌ریزی ترم آینده نیز منتظر مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =