دانشجویان اجباری برای ادامه ترم ندارند/ تکلیف ترم آینده مشخص نیست

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در شرایط فعلی طبیعی است که تا حدودی میزان کیفیت آموزش کاهش پیدا می‌کند، گفت: دانشجویان برای ادامه ترم حاضر اجباری ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها با شیوع ویروس کرونا نحوه برگزاری کلاس‌های عملی است. دانشگاه‌های علوم پزشکی که کلاس‌های عملی خود را باید در بیمارستان‌ها برگزار کنند با مشکلات بیشتری روبرو هستند.

مراکز دانشگاهی با شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش مجازی برای ادامه ترم تحصیلی در نظر گرفته شد. با وجود اشکالاتی که در زیرساخت‌های موجود برای آموزش مجازی وجود داشت؛ اما این نوع آموزش تا حدودی پاسخگوی دروس نظری بود. آموزش دروس عملی به‌ویژه برای رشته‌های پزشکی که حجم زیادی از دروس را به خود اختصاص می‌دهد با مشکلاتی مواجه شده است.

شهین‌تاج آرامش معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه دانشجویان برای ادامه ترم حاضر اجباری ندارند، گفت: هیچ محدودیتی هم برای حذف ترم در نظر گرفته‌ نشده است البته تعداد افرادی که حذف ترم کرده‌اند زیاد نیست و آمار آنها کمتر از ده درصد دانشجویان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی طبیعی است که تا حدودی میزان کیفیت آموزش کاهش پیدا می‌کند، اظهار کرد:  کلاس‌های عملی دانشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برقرار است، برخی کلاس‌ها تا آخر تیر و برخی نیز تا 15 مرداد به پایان خواهد رسید.

آرامش با تاکید بر اینکه شورای آموزش طوری برنامه ریزی کرده است که بخش‌ها شلوغ نشود، گفت: دانشجویان یک ورودی اگر پیش از این در قالب چهار گروه، درس عملی را می‌گذراندند اکنون به 8 گروه تقسیم شده‌اند. همچنین تقسیم بندی زمانی هم شده است و گروهی از دانشجویان از 17 خرداد تا 15 تیر و گروه دیگر هم از 15 تیر تا 15 مرداد کلاس‌های عملی آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های دروس نظری به صورت مجازی برگزار می‌شود، خاطر شنان کرد: کلاس‌های نظری تا آخر تیر به پایان می‌رسند و امتحانات آنها نیز از 28 تیرماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان افزود: برای ترم آینده هنوز تصمیمی گرفته نشده است و منتظر اعلام معاونت آموزش وزارت بهداشت و درمان هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =