دروس ناتمام به ترم بعد منتقل می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه آموزش دروس عملی هنوز به پایان نرسیده است، گفت: دانشجویان برای گذراندن دروس عملی در قالب گروه‌های جداگانه به دانشگاه می‌آیند و آموزش برگزار می‌شد. دروس ناتمام هم به ترم بعد منتقل می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراکز دانشگاهی با شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش مجازی برای ادامه ترم تحصیلی در نظر گرفته شد. با وجود اشکالاتی که در زیرساخت‌های موجود برای آموزش مجازی وجود داشت اما این نوع آموزش تا حدودی پاسخگوی دروس نظری بود. در این میان آموزش دروس عملی به خصوص برای رشته‌های پزشکی که حجم زیادی از دروس را به خود اختصاص می‌دهد با مشکلاتی مواجه شده است.

فرهاد فراهانی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش ایسکانیوز گفت: هر درس عملی معمولا یک بخش نظری دارد که پیش از کار عملی باید توسط استاد توضیح داده شود. بخش نظری درس‌های عملی به صورت مجازی برگزار شده است و برای بخش‌های عملی دانشجو با استاد هماهنگ می‌کنند و در قالب گروه‌های جداگانه به دانشگاه می‌آیند و آموزش برگزار می‌شد.

فراهانی با بیان اینکه تاکنون مشکلی برای برگزاری درس‌های عملی نداشته‌ایم، گفت: این امکان هم در نظر گرفته شده است که اگر مشکلی برای برخی درس‌ها وجود آمد، با اجازه استاد درس ناتمام بماند و به ترم بعد منتقل شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: تاکنون دانشکده‌ای به من گزارش نداده است که درسی به ترم بعد منتقل شده باشد ولی ممکن است این اتفاق برای دروس کارآموزی اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه دانشگاه از 17 خرداد باز شد، خاطرنشان کرد: با تمهیدات بهداشتی که در نظر گرفته شد، دانشجوها برای رفع اشکال درس‌های نظری مراجعه ‌کردند و برای دروس عملی هم با فاصله روز در نظرگرفته شده در دانشگاه حاضر می‌شدند.

فراهانی در پایان با بیان اینکه طبق بخشنامه ابلاغ شده آغاز ترم بعد دانشگاه‌ها از 15 شهریور خواهد بود، گفت: برنامه ریزی برای دروس عملی ترم بعد را هنوز شروع نکرده‌ایم و بعد از برگزاری امتحانات ترم جاری برای آن تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =