پرداخت شهریه بابت دروس عملی برگزار نشده/ محدود شدن آموزش مجازی به بارگذاری فایل مکتوب در سامانه آموزشی

دبیر شورای صنفی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دروس عملی این ترم برگزار نشده است، گفت: دانشجویان شهریه‌پرداز بابت دروس عملی که برگزار نشده باید شهریه پرداخت کنند در حالی که کلاس این دروس قرار است در ترم‌های آینده برگزار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایسکانیوز، شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت های گروهی مثل برگزاری کلاس‌های آموزشی شده است. دانشگاه‌ها برای جلوگیری از تعطیلی کامل آموزش از ظرفیت آموزش مجازی استفاده کرده‌اند اما شیوه کنونی آموزش مجازی علاوه بر اینکه باعث کاهش کیفیت آموزش شده، هیچ راه حلی برای برگزاری دروس عملی هم ندارد.

علی باشی عضو شورای صنفی دانشکده شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با تاکید بر اینکه کاهش شهریه برای دانشجویان شهریه‌پرداز صورت نگرفته است، گفت: برای کاهش شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز جلسات زیادی برگزار شد و حتی تا سطح وزارت هم این موضوع را پیگیری کردیم اما متاسقانه هیچ تخفیفی به این دانشجویان داده نشد و فقط این امکان ایجاد شد که شهریه را به صورت قسطی پرداخت کنند.

این عضو شورای صنفی درباره وضعیت آموزش مجازی دانشگاه، اظهار کرد: برای آموزش مجازی همه دانشکده‌ها در ابتدا از سامانه نوید استفاده می‌کردند که مشکلات زیادی داشت. نحوه آموزش هم به این شکل بود که برخی اساتید صرفا فایل‌های آموزشی مکتوب را برای استفاده دانشجویان داخل این سامانه قرار می‌دادند و برخی اساتید علاوه بر فایل مکتوب، فایل صوتی هم بارگذاری می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت آموزش این ترم بسیار بد بود، گفت: برخی اساتید بعد از گذشت چند ماه و چند هفته مانده به امتحانات فایل های 400 و 500 صفحه‌ای را بدون هیچ توضیح صوتی یا تصویری در سامانه بارگذاری کردند و کل آموزش این ترم در همین حد خلاصه کردند.

باشی درباره امتحانات و سامانه آزمون‌گیر دانشگاه اظهار کرد: سامانه نوید برای آزمون‌گیری مناسب نبود. وقتی دانشجویان به صورت گروهی وارد این سامانه می‌شدند، کارایی خود را از دست می‌داد و هنگ می‌کرد. علاوه بر این خیلی‌ از دانشجویان نمی‌توانستند وارد سامانه شوند و خیلی‌ها هم وسط آزمون ناخوداگاه از سامانه خارج می‌شدند.

دبیر شورای صنفی دانشکده پرستاری و مامایی در ادامه افزود: بعد از صحبت هایی که با دانشگاه داشتیم سامانه فرادید جایگزین سامانه نوید شد. فرادید سامانه آزمون‌گیر علوم پایه است و رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از آن استفاده می‌کردند. فرادید مشکلات سامانه نوید را نداشت و امتحانات با این سامانه در حال برگزاری است.

باشی با اشاره به اینکه دروس عملی دانشکده پرستاری در بیمارستان و خانه‌های بهداشت باید برگزار شود، گفت: واحدهای عملی این ترم برگزار نشد و قرار است به ترم آینده منتقل شوند. با رایزنی شورای صنفی فقط برای دانشجویان ترم 7 و 8 که در حال فارغ التحصیلی بودند، کلاس‌های عملی با 50 درصد کاهش زمان کلاس‌ها برگزار شد اما برای سایر دانشجویان دروس آزمایشگاهی و کلاس‌های عملی در بیمارستان و خانه بهداست برگزار نشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه برنامه برگزاری دروس عملی برای ترم آینده هنوز مشخص نیست، گفت: دانشگاه برای برگزاری دروس عملی منتظر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت علوم است اما به دانشجویان گفته شده که در انتخاب واحد ترم آینده که از 15 مرداد شروع می‌شود، دروس عملی را هم انتخاب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073825

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =