برگزاری رزمایش هوایی و دریایی آمریکا در خلیج فارس

ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در منطقه از برگزاری رزمایش مشترک دریایی و هوایی در خلیج فارس با ادعای تلاش برای برقراری تردد دریایی آزاد در منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه دانشجویی (ایسکانیوز)، ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در منطقه از انجام رزمایش مشترک دریایی و هوایی در خلیج فارس خبر داد.

ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه روز شنبه در توییتی با اعلام برگزاری رزمایش مشترک  با نیروی هوایی آمریکا در خلیج فارس مدعی شده این اقدام برای اطمینان از آزادی ترد دریایی در خلیج فارس است. این چهارمین رزمایش مشترک بین نیروی هوایی و دریایی آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی است.

دریا سالار«ساموئل پاپارو» فرمانده جدید نیروی دریایی آمریکا مستقر در منطقه در این باره گفت، این رزمایش‌ها با هدف افزایش قابلیت‌ها نیروهای ما و ادغام سریع نیروها در دریاست. در این رزمایش علاوه بر ناو گروه «نیمیتز»، شماری از جنگنده‌های «اف-15»، «اف-18 ای و اف»، بالگردهای «سیهاوک» و «سیهاوک نایت» و ناوشکن «یواس‌اس وینستون چرچیل» و قایق‌های گارد ساحلی شرکت داشتند.

سپاه ایران طی روزهای گذشته تصاویر رهگیری و شناسایی ناوگروه نیمیتز آمریکا که توسط پهپادهای سپاه  گرفته شده بود را منتشر ساخت.این ناوگروه شامل ناو هواپیمابر نیمیتز به همراه ناوهای اسکورت کننده شامل دو فروند ناوشکن ۱۱۴ و ۱۰۴، رزم ناوهای ۵۸ و ۵۹، دو ناوچه گشتی ۹ و ۱۲ و یک فروند شناور گارد ساحلی ۱۳۳۳ ارتش تروریستی امریکا است که قبل از ورود به تنگه هرمز و خلیج فارس توسط پهپادهای نیروی دریایی سپاه شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =