موضوع فلسطین و مسلمانان روهینگیا ضرورت وجود سازمان ملل قدرتمندتر را نشان میدهد

نخست وزیر مالزی در سخنرانی مجازی خود برای مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به دو موضوع فلسطین و مسلمانان روهینگیا بر ضرورت وجود سازمان ملل قدرتمنتر تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه دانشجویی (ایسکانیوز)، «محیی الدین یاسین» نخست وزیر مالزی روی شنبه گفت که دو موضوع فلسطین و مسلمانان روهینگیا دو نمونه‌ای هستند که ضرورت وجود سازمان مللی قدرتمندتر و بهتر را نشان می‌هد.

وی که از طریق ویدئوکنفرانس برای مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، بر ضرورت اصلاح این سازمان بین‌المللی در رتاستای اجرای عدالت بیشتر برای کشورها تاکید کرده و از استفاده ۵ عضو دائم شورای امنیت از حق وتو نیز انتقاد کرد.

یاسین همچنین هشدار داد در صورتی که شیوع کرونا ادامه یابد احتمال تقویت تروریسم نیز وجود دارد.

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که سازمان ملل هنوز در یافتن سازوکارهای لازم برای وادار کردن اعضای این سازمان به پایبندی به منشور ملل متحد موفق نیست و همچنان در مناطق مختلف جهان توسل به زورحاکم است.

امیر قطر افزود: «امروز که ما در آستانه دهه سوم قرن جاری هستیم، با وجود همه تلاش‌ها جهان هنوز از جنبه‌های مختلف با چالش‌های جدید و بی سابقه‌ای روبرو است که مهمترین آنها وخامت اوضاع در کانون‌های تنش در منطقه و دنیا، مسائل مربوط به خلع سلاح، مسائل زیست محیطی، توسعه پایدار، تروریسم و ‌سایر چالش‌های جهانی است».

انتهای پیام/

کد خبر: 1073881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =