حذف کنکور در مجلس یازدهم کلید خورده است

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین فلاحی گفت: کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات در رابطه با طراحی ساز و کاری جهت حذف کنکور فعالیت می‌کنند و در این دوره اهتمام بیشتری برای حذف کنکور از سوی مجلس صورت خواهد گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو با موضوع مافیای انتخاب رشته کنکور و با حضور علی آقاجان پور مشاور تحصیلی و حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

علی آقاجان پور با اشاره به اینکه در سه روز انتخاب رشته، برای ده نفر مشاور تحصیلی بوده است، گفت: از هر نفر حدود یک میلیون تومان دریافت می‌کند. حقیقت این است بهتر است فرآیند انتخاب رشته در طول سال باشد یعنی مشاورین تحصیلی بتوانند داوطلبین را در طول سال با رشته‌ها و دفترچه انتخاب رشته آشنا کنند.

وی تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش مشاور، راهنما و روانشناسی بالینی در مدرسه داشته باشد، بنگاه‌های خصوصی در بیرون که در این حوزه فعالیت می‌کنند، امکان فعالیت ندارند و درآمد شبانه کاسب‌ها کمتر می‌شود.

این مشاور تحصیلی در پاسخ به این سوال که چرا از آموزش و انتخاب رشته درآمدزایی انجام می‌شود، اظهار کرد: سیستم آموزش عمومی وظیفه عادی یعنی مشاوره و هدایت تحصیلی را در مدارس انجام نمی‌دهند و کسانی در بیرون از این فرصت سوء استفاده می‌کنند.

آقاجان پور بیان کرد: اگر مسائل اخلاقی را گسترش دهیم، قانون نیز به سمت حذف این ساختار معیوب می‌رود و کاسبی از انتخاب رشته تبدیل به یک مسئله بی‌اخلاقی می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین فلاحی از انجام یک طرح جدید در مجلس در رابطه با کنکور خبر داد و بیان کرد: این طرح که در مجلس اعلام وصول شده است و یکشنبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات به آن می‌پردازیم. این طرح ممنوعیت جذب دانشجو توسط موسسات آموزش عالی غیر دولتی است.

وی افزود: اگر این طرح در کمیسیون و سپس در صحن علنی مجلس رای بیاورد، بخش زیادی از دغدغه‌هایی که در رابطه با تعارض منافع مدیران وجود دارد، از بین می‌رود زیرا با این قانون، کسانی که هم پست دولتی دارند و هم دانشگاه خصوصی احداث می‌کنند، نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به موضوع حذف کنکور اشاره و بیان کرد: کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات در رابطه با طراحی ساز و کاری جهت حذف کنکور فعالیت می‌کنند و در این دوره اهتمام بیشتری برای حذف کنکور از سوی مجلس صورت خواهد گرفت.

کد خبر: 1073883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =