دفاع مقدس ذخیره‌ای برای آینده کشور است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: قدردانی از رزمندگان و گرامیداشت دوران دفاع مقدس ذخیره‌ای برای آینده کشور خواهد بود پس باید از این ذخیره ارزشمند به شکل جدی صیانت کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسین میرزایی در خصوص لزوم پاسداشت دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام در ۸ سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: تا بشر هست مسئله جنگ، دفاع و درگیری وجود دارد و اگر کسی گمان کند که زمانی یک کشور همسایه به ما حمله کرده و دفاع متقابل را کردیم و همه چیز تمام شد و هیچ وقت کشورمان مورد تجاوز و حمله قرار نمی‌گیرد تصور اشتباه و ساده لوحانه‌ای است.

وی افزود: اگر قرار است به شکل طبیعی میان انسان‌ها جنگ و درگیری به وجود بیاید و در آینده دوباره ممکن است این تجربه را داشته باشیم و این تجربه‌ای که برایمان اتفاق افتاد را پاس نداریم، از آن درس نیاموزیم و ایثارگران جنگ را مورد تکریم قرار ندهیم احتمالاً در آینده و در زمان درگیری کشور دچار آسیب‌های فراوانی خواهد شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: بنابراین قدردانی از رزمندگان و گرامیداشت دوران دفاع مقدس ذخیره‌ای برای آینده کشور خواهد بود پس باید از این ذخیره ارزشمند به شکل جدی صیانت کنیم.

میرزایی تصریح کرد: اگر یک نگاه ساده به تاریخ چند صدساله اخیر ایران بیندازیم خواهیم دید که جنگ تحمیلی ۸ ساله نخستین جنگی است که ده‌ها کشور دنیا دست به دست هم دادند تا بخشی از ایران را جدا کنند و یا حداقل حکومت مستقر را سرنگون کنند که در هیچ کدام از این اهداف موفق نشدند و یک وجب از خاک ایران جدا نشد در حالی که در گذشته موفق به چنین کاری شده بودند.

وی ادامه داد: این دستاورد بزرگ نشان دهنده آن است که دفاع مقدس جایگاه مردم ایران را در سطح جهانی به جایگاه کسی که با ابرقدرت‌ها درگیر شد و توانست از خود دفاع کند بالا برده است. امروز ایران اسلامی بسیار قوی‌تر از اوایل انقلاب است. بنابراین دفاع مقدس مصونیت و دفاع از مردم ایران را تضمین کرده است و به همین دلیل است که امروز آمریکا جرات نمی‌کند به ایران تجاوز کند و فقط با صهیونیست‌ها به شکل لفاظی ایران را تهدید می‌کنند، اما در میدان عمل جرات درگیری با کشورمان را ندارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش دفاع مقدس در پیشرفت صنایع نظامی کشور، خاطرنشان کرد: به طور کلی بشر تا زمانی که با نیاز واقعی روبرو نشود پیشرفت هم نمی‌کند. در دوران دفاع مقدس با کمبود تجهیزات نظامی روبرو شدیم و کشورهایی که طرف صدام بودند، ایران را از این تجهیزات محروم کردند. به همین دلیل ناچار شدیم خودمان این تجهیزات را تولید کنیم و این امر باعث شد در صنایع نظامی رشد چشمگیری کنیم به طوری که در تولید زیردریایی، موشک و سلاح در جهان مطرح هستیم.
منبع: ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =