دارو و کالاهای اساسی را تا آخر سال با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می کنیم

معاون اول رییس جمهور گفت: مردم اطمینان داشته باشند که دارو و کالاهای اساسی را تا آخر سال با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین خواهیم کرد؛ لذا دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند و امیدواریم بتوانیم ارز مورد نیاز را تأمین کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسحاق جهانگیری عصر روز شنبه در بخش پایانی سفر یک روزه خود به استان هرمزگان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این استان، اظهار داشت: شرایط کشور شرایطی سخت و دشوار است اما امیدوار هستیم به فضل الهی بتوانیم از این شرایط با سربلندی عبور کنیم.

جهانگیری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و ایثارگران خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس همواره بحث از بمباران، تعداد شهدا و تعداد مجروحین بود و همه از حمایت های کشورهای خارجی از عراق سخن می گفتند.

معاون اول رییس جمهور افزود: در آن دوران ملت ایران در یک طرف و همه دنیا در طرف دیگر بود اما با روحیه و درک مشترک از شرایط همه به این باو رسیدند که باید در مقابل این مشکلات ایستادگی کنند.

جهانگیری با یادآوری اینکه اکثر کشورهای منطقه هر چه داشتند در اختیار صدام قرار می دادند، گفت: البته ملت ایران همواره با بزرگواری از این مسایل عبور کرده و به جهت آنکه این کشورها همسایه ما بوده اند، از خطای آنها چشم پوشی کردیم شاید خودشان بعداً این اشتباهات را جبران کنند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: هدف دشمنان در جنگ تحمیلی این بود که اگر نتوانند ایران را تجزیه کنند حداقل بخشی از ایران را جدا کنند.

جهانگیری تصریح کرد: ‌آنچه اجازه نداد دشمنان به اهداف خود برسند ایستادگی مردم و همدلی مسئولین بود و همه روی یک موضع ایستادند و اختلافات داخلی را کنار گذاشتند. اینها درس هایی از دوران دفاع مقدس است که باید همواره در کشور از آن استفاده کنیم و بدانیم که راه عبور از بحران ها و مشکلات همدلی و انسجام است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تحریم های ظالمانه و اینکه این تحریم ها پس از توافقات بر ما تحمیل شد، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه به خصوص سعودی ها تحریک های زیادی در این زمینه انجام دادند و سعی کردند توافق حاصل شده را بر هم بزنند و هدفشان این بود که نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط و یا حداقل ایران را تسلیم کنند.

جهانگیری با بیان اینکه مردم ما سختی های فراوانی را تحمل کرده اند، گفت: البته مردم ما نشان داده اند که در مقابل بحران های خارجی مردانه پای کشور ایستاده اند. ایران حوادث بزرگی را در طول تاریخ از سر گذرانده و قطعاً در زمان حمله مغول به ایران نیز عده ای تلاش می کردند که مردم را مأیوس کنند اما مردم ایران با ایستادگی توانستند از بحران های مختلف عبور کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا در تحریم های ظالمانه مهم ترین منابع درآمدی کشور نظیر نفت، بیمه های بین المللی و کالاهای صادراتی را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: با اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی و با استفاده از تجربیات قبلی توانستیم گلوگاه هایی را که ممکن بود دشمن در شرایط تحریم تحت فشار قرار دهد شناسایی و مسدود کنیم.

جهانگیری گفت: یکی از دستاوردها برای رفع گلوگاه های تحریم، راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود که در آن زمان یکی از دغدغه ها نحوه استفاده از میعانات گازی پارس جنوبی بود که اگر امکان استفاده از این میعانات فراهم نمی شود گاز کشور و به دنبال آن برق و آب قطع می شد.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایستادگی کرد و ما حمایت ها و پشتیبانی های لازم را با اختصاص بودجه کافی انجام دادیم تا این مجموعه بزرگ در مدار تولید قرار بگیرد و امروز در تولید بنزین به جایی رسیده ایم که بنزین به یکی از اقلام صادراتی کشور تبدیل شده است.

جهانگیری با بیان اینکه به برکت اقتصاد مقاومتی اقدامات مهمی در کشور انجام شده است، اظهار داشت: امروز به واسطه اقداماتی که در عرصه های مختلف انجام شده قادر هستیم بسیاری از نیازهای ضروری خود را تأمین کنیم و در حقیقت واحدها و مدیران تولیدی و صنعتی سعی کردند از دل بحران و تحریم فرصت رشد و شکوفایی اقتصادی به وجود بیاورند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه اقتصاد ایران از حجم بسیار بزرگی برخوردار خواهد شد و از اقتصادهای بزرگ دنیا محسوب می شود گفت: حجم بالای اقتصاد کشور نشان می دهد که مدیران برای عبور از مشکلات اقتصادی و غلبه بر تحریم و محدودیت ها در حال فعالیت و برنامه ریزی هستند.

جهانگیری مدیران دستگاه های اجرایی را به تلاش برای رفع مشکلات مردم و جلب اعتماد آنان فراخواند و گفت: مدیران و مسئولین دستگاه ها باید در وهله اول روحیه خود را حفظ کنند و خود را مرد این میدان بدانند و مطمئن باشند که با مدیریت مناسب و تدبیر می توان کشور را از مشکلاتی که آمریکا به وجود آورده عبور داد.

معاون اول رییس جمهور گفت: مدیران باید به شرایط سخت زندگی مردم آگاه باشند و دغدغه شبانه روزی آنها چگونگی رفع دغدغه ها و مشکلات مردم باشد.

جهانگیری تصریح کرد: ‌امروز جامعه نیازمند مدیریت باانگیزه، دلسوز، با اراده و آینده نگر است که با روحیه امید بتواند برای عبور از مشکلات برنامه ریزی و اقدام کند.
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: امروز ‌موضوع اصلی در حوزه مدیریت بایستی جلب رضایت مردم، افزایش اعتماد و مشارکت مردم باشد و بی تردید اینها مولفه هایی هستند که برای عبور از شرایط سخت به آن نیازمند هستیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: بدون تردید هر چقدر که نشان دهیم اقتصاد کشور سرپا است و صادرات و واردات مورد نیاز انجام می شود و مردم برای تأمین نیازهای اساسی خود مشکلی ندارند، این موضوعات به جهانیان نشان می دهد که اقتصاد ایران شرایط مناسبی دارد.

معاون اول رییس جمهور گفت: مردم اطمینان داشته باشند که دارو و کالاهای اساسی را تا آخر سال با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین خواهیم کرد؛ لذا دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند و امیدواریم بتوانیم ارز مورد نیاز را تأمین کنیم.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود استان هرمزگان را از استان های صنعتی، اقتصادی و گردشگری کشور توصیف کرد و گفت: همه ظرفیت ها در داخل استان برای پیشرفت وآبادانی وجود دارد و باید تلاش کنیم همه آنها را فعال کنیم.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: اقتصاد استان هرمزگان دریامحور است و بخش بزرگی از اقتصاد ایران نیز می تواند متکی به دریا باشد لذا با توجه به ظرفیت های استان بایستی تمرکز اصلی در این استان و استان های ساحلی روی اقتصاد دریامحور باشد.

جهانگیری در ادامه شرکت های بزرگ استان هرمزگان را به اجرای مسئولیت های اجتماعی توصیه کرد و گفت: امروز مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی واقعیت بسیار مهم و انکارناپذیری است و مالکان چنین بنگاه هایی بایستی به مسئولیت های اجتماعی خود توجه داشته باشند.
در این جلسه استاندار هرمزگان نیز گزارشی از وضعیت شاخص های اقتصادی استان ارائه کرد و به تشریح برنامه های در دست اقدام برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی و کشاورزی پرداخت.

در این نشست همچنین تعدادی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و تولید کنندگان استان، به بیان دغدغه ها و نیازهای اصلی خود برای جهش تولید پرداختند و خواستار حمایت از سوی دولت شدند.

وزیر جهاد کشاورزی، وزیر راه و شهرسازی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و رییس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت های تولیدی استان در حوزه مسئولیت خود ارائه و برنامه های دستگاه اجرایی خود را برای توسعه استان هرمزگان در حوزه صنعت، کشاورزی و آبزی پروری، تقویت بنادر و راهسازی و مسائل ارزی بخش تولید مطرح کردند.

انتهای پیام

کد خبر: 1073908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =