انتقاد کلی کرافت از عدم حمایت اروپا از مواضع ضدایرانی آمریکا

نماینده آمریکا در سازمان ملل از عدم حمایت شورای امنیت به ویژه کشورهای اروپایی عضو برجام از دست‌وپا زدن آمریکا برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از شبکه سی. بی. اس، کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفت و گویی اختصاصی با این شبکه درباره عدم حمایت کشورهای عضو شورای امنیت از ادعای آمریکا مبنی بر اینکه تحریم های سازمان ملل علیه ایران را بازگردانده است، گفت: ما بر یک چیز تمرکز داریم، تنها هدف ما در چند ماه گذشته معطوف بر صلح جهانی و این بوده است که اطمینان حاصل کنیم خاورمیانه و اسرائیل را امن نگه داریم و به خاطر همین امنیت شهروندان اروپایی را نیز حفظ می کنیم چراکه کشورهای تروئیکای اروپا(آلمان، فرانسه و انگلیس) اقدامی انجام ندادند که برای من ناامید کننده است.

او ادامه داد: ما موضع روسیه و چین را در این زمینه می دانیم. آلمان بیش از هر کشور دیگری می داند که حفاظت از اسرائیل چقدر مهم است. بنابراین برایمان مهم نیست که در این زمینه تنها هستیم. 
کرافت همچنین با اشاره اعمال تحریم های ادعایی علیه ایران که گفته شده است با استفاده از مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران که در توافق هسته ای محفوظ است، انجام شده، مطرح کرد: هر کشوری که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت(سند قانونی توافق هسته ای) را نقض کند، مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد شد. 

ادعای نماینده آمریکا در پی این مطرح می شود که مدتی قبل دولت آمریکا علیرغم خروجش از توافق هسته ای با مطرح کردن ادعاهایی مبنی بر نقض این توافق از سوی ایران در سازمان ملل گفت که از مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران در توافق هسته ای برای بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده می کند. 
دولت آمریکا اکنون مدعی است به طور یک جانبه روند اعمال دوباره تحریم های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کرده است. این در حالی است که دبیرکل سازمان ملل خود را پیرو تصمیمات شورای امنیت دانسته و انجام هر گونه اقدامی در این زمینه خودداری کرد. 
اعضای شورای امنیت، به ویژه کشورهای عضو توافق هسته ای و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته اند آمریکا به دلیل پایان دادن به مشارکتش در توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ اکنون از جایگاه حقوقی بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران برخوردار نیست. 

تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران در پی شکستش در شورای امنیت برای تصویب یپش نویس قطعنامه ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه داده بود، آغاز شد. تاریخ این تحریم در ۱۸ اکتبر سال میلادی جاری به پایان می رسد. 
منبع: ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =