باقری: شرمنده حضور مردم در انجمن حمایت زندانیان مرکز هستیم/هیچ بدهی مالیاتی نداریم‌

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز با بیان اینکه "شرمنده حضور مردم هستیم" تاکید کرد که انجمن هیچ بدهی مالیاتی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بار باقری در مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت زندانیان مرکز که صبح امروز در مرکز آموزش منطقه ۷ سازمان زندان ها برگزار شد، گفت: مجمع عمومی سالیانه تشکیل می شود و انجمن حمایت زندانیان  از هیاتی (حسابرس‌ها) از بیرون می آیند، مورد ارزیابی قرار میگیرد و یک ماه در انجمن استقرار می یابند و مجمع تشکیل می شود و در مجمع گزارش را ارایه می دهیم و در انتهای جلسه دو نفر بازرس انتخاب می شود.

وی افزود: از همین جمع امروز یکی دو نفر بعنوان بازرس اعلام آمادگی می کنند و در طول سال در حوزه مالیاتی ما حضور می یابند و اسناد را می خواهند تا پایان سال که به حسابرس بدهند که از بیرون می آید.

باقری تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم ما بدهی های مالیاتی بود که در مجمع عمومی سال گذشته بر آن تاکید شده بود؛ لذا تمام بدهی های مالیاتی ما تسویه شده و مالیات سال ۹۸ هم پرداخت شد و تا الان بدهی مالیاتی نداریم. تلاش کردیم که اگر قانون اجازه می دهد مالیات ندهیم ولی قانون این اجازه را نمی داد و ما هم تابع قانون هستیم و مالیات‌ها را پرداخت کردیم و در حال حاضر  هیچ بدهی مالیاتی نداریم‌.

باقری یاداور شد: متولی آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، ستاد دیه است ولی خیرینی هستند که مراجعه می کنند و می خواهند زندانی آزاد کنند تا خانواده اش تحت پوشش خود زندانی باشد و برهمین اساس اقدامات لازم را انجام می دهیم.


وی افزود: علاوه بر اینکه کمک های دریافتی از اشخاص حقیقی و حقوقی در انجمن حمایت زندانیان مرکز افزایش خوبی داشته، تلاش هم کردیم به زندانیان و خانواده زندانیان کمک کنیم.

وی ادامه داد: افرادی که مرتکب جرم و بزه شده و مجازات حبس تحمل می کنند، خانواده های آنها که جرمی مرتکب نشده‌اند با چالش جدی مواجه می‌شوند و به دلیل تاثیرات سو ناشی از نبود نان آور خانواده در وضعیت بدی قرار می گیرند. انجمن حمایت که در زندان ها مستقرند، جویای حال خانواده زندانیان می شوند و بعنوان ۶ ماه مستمری بگیر انجمن می شوند و از آنها نگهداری می کنیم تا به کمیته حضرت امام وصل شوند.

باقری تصریح کرد: ما شرمنده حضور مردم هستیم و عزیزان مراجعه می کنند و ما کمک های آنها را بین نیازمندان تقسیم می کنیم.

وی تاکید کرد: حمایت ما از خانواده زندانیان هدفمند و با اولویت آموزش است و  هر هفته سه چهار جلسه برای خانواده زندانیان در انجمن داریم.

باقری ادامه داد: کرونا وضعیت ما را مختل کرده و اموزش های گروهی ما را تحت الشعاع قرار داده ولی در حد مقدور آموزش هایی را برای خانواده زندانیان داریم.

وی افزود: ما خانواده زندانی را از زیر تیع جراحی آوردیم او رفته بود کلیه اش را بفروشد. او را تحت پوشش قرار دادیم و مددکاران ما پیگیری می کنند و بازدید از منزل را داریم لذا حضور مشاوران حقوقی و روانشناسان در انجمن مهم است.


باقری یادآور شد: ما خیری داشتیم که ۴۵۰ میلیون تومان برای خانواده زندانیان کمک کرد. ما ماهانه ۵۰ هزار تومان به هر محصل پرداخت میکنیم.
منبع: ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =