تذکرات پی در پی نایب رییس مجلس به نمایندگان برای مشارکت در رای‌گیری

در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم موسوم به اخذ مالیات از خانه‌های خالی، مشارکت کم نمایندگان در رای‌گیری باعث شد که نایب رییس مجلس شورای اسلامی در تذکرات پی در پی و متعددی از نمایندگان بخواهد که در رای‌گیری شرکت کنند و این روال در تصویب هر ماده این طرح تکرار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. وقتی نوبت به رای‌گیری برای هر ماده می‌رسید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رییس جلسه از نمایندگان می‌خواست که در رای‌گیری شرکت کنند. او نام نمایندگان را می‌برد و مدام از آنها می‌خواست که بر روی صندلی‌های خود مستقر شده و در رای‌گیری شرکت کنند.

مالک شریعتی نماینده تهران نیز در تذکری اظهار کرد: حفظ شأن نمایندگان در این نیست که در هر ماده ۶۰ یا ۷۰ نفر مشارکت در رای‌گیری نداشته باشند، این موجب وهن مجلس شورای اسلامی است که ۲۵ تا ۳۰ درصد نمایندگان در رای‌گیری شرکت نکنند بعدا در رسانه‌ها می‌گویند که این اتفاق رخ داده است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: بنده مدام از دوستان می‌خواهم که در رای‌گیری شرکت کنند حتی نام آنها را می‌برم اما توجهی نمی‌کنند.

وی مجددا خطاب به نمایندگانی که رای نمی‌دهند، گفت: نمایندگانی که مشغول قدم زدن هستند در رای‌گیری شرکت کنند، برای دقایقی رای دهند و به جای برگزاری جلساتی در قسمت انتهایی مجلس در رای‌گیری مشارکت کنند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =