بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی تشریح شد

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور به تشریح فعالیت‌های بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی پرداخت. هدف این بسته تحولی پاسخ به این سوال است که آموزش و پرورش چگونه می‌تواند ماموریت تربیتی خود را با توجه به نبود دانش‌آموزان انجام دهد؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان دانش‌آموزی با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی شنبه ۵ مهرماه به صورت ویدئوکنفرانس در محل این سازمان برگزار شد. کاظمی در ابتدای صحبت‌های خود درباره بسته تحولی با عنوان «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» با بیان اینکه نباید هرگز در زیست بوم جدید فعالیت‌ها محدود شود، گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق به راحتی با کمترین منابع و خلاقیت بالا، برنامه‌های تربیتی را توسعه و گسترش داد.

وی طرح این پرسش را ضروری دانست که آموزش و پرورش چگونه می‌تواند ماموریت تربیتی خود را با توجه به نبود دانش‌آموزان در فضای حضوری انجام دهد؟ و گفت: سازمان دانش‌آموزی کشور در تلاش است زیرساخت‌ها و ریل‌های اصلی سازمان را تنظیم کند؛ تدوین و تصویب اساسنامه خبرگزاری پانا یکی از مهم‌ترین کارهای زیربنایی بود که انجام شد با تدوین این اساسنامه ماموریت و چارچوب فعالیت این خبرگزاری تدوین و دستورالعمل‌های مورد نیاز در حوزه مالی نیز انجام شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور بازمهندسی سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه‌ها و ابعاد را به عنوان اساسی‌ترین و زیربنایی‌ترین اقدامی که در طول ۲۱ سال گذشته سازمان رقم خورد، مطرح کرد و گفت: این بازمهندسی می‌تواند جهت گیری و رویکردها را تحت تاثیر قرار دهد.

کاظمی با اشاره به این که امسال برای اولین بار در ۲۵ بسته تحولی که وزارت آموزش و پرورش داشت، سازمان دانش‌آموزی و برنامه‌های آن مورد تایید قرار گرفت، گفت:  سازمان دانش‌آموزی مسئول تدوین این بسته شد و یکی از بهترین و جامع‌ترین بسته تحولی از ۲۵ بسته تحولی، بسته سازمان دانش‌آموزی با هدف ارتقای نقش اجتماعی دانش‌آموزان و هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی بود.

 معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که سازمان دانش‌آموزی می‌تواند و باید نقش اول را در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان ایفا کند و بهترین بازو برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت تمام ساحتی باشد، گفت: این بسته تحولی با هدف ارتقای جایگاه، شان و منزلت سازمان در آموزش و پرورش با امضای وزیر به مدیران کل استان‌ها ابلاغ شده است که اهمیت جایگاه ماموریت و روسای سازمان را می‌رساند.

کاظمی در ادامه با طرح نکاتی به روسای سازمان دانش‌آموزی استان‌ها، آنان را برای ارتقای فعالیت‌ها به هم‌افزایی و همبستگی با مدیران کل و معاونان ادارات کل استان‌ها توصیه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =