نسل ششم اینترنت باید توسط دانشگاه‌ها رصد شود

مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: در دنیا شرکت‌های بزرگ در حال رصد  نسل بعدی اینترنت یعنی ۶G هستند، بنابراین دانشگاهای ما باید فضا را به این سمت ببرند تا این خلا پر شود. فرصت خوبی است برای دانشگاه‌ها که با کمک دانشجویان ارشد و دکترا نسل ۶ را رصد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل در مراسم رونمایی از کاربست های ۵G در ایران، با اشاره به توسعه فناوری ۵G در ایران اظهار کرد: ما در ایرانسل بیش از یک سال پیش با رصد فناوری در دنیا سعی کردیم نیازمندی‌های این فناوری را در پیش بگیریم. در مجموع ایرانسل برنامه عملیاتی خوبی را برای ورود به این تکنولوژی انجام داد. در چند ماه گذشته ما با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات همکاری‌های خوبی داشتیم تا جاییکه به زودی چند سایت ۵G در نقاط مختلف تهران پوشش داده شده و در اختیار مردم و جامعه دانشگاهی قرار خواهد گرفت.

عباسی آرند در ادامه افزود: همکاری همه اپراتورها با توجه به حجم سرمایه‌گذاری سنگین برای ۵G و نرخ ارزش دلار و شرایط اقتصادی بسیار الزامی است. همه باید همکاری کنند تا از هزینه اضافه پرهیز شود.

مدیرعامل شرکت ایرانسل با اشاره به اینکه بحث بومی سازی را موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: فناوری ۵G در جهان در اختیار چند کشور محدود قرار دارد. ما می‌تونیم با کمک دانشگاه و تامین‌کننده داخلی دانش‌بنیان، بومی‌سازی تجهیزات را جلو ببریم. در دنیا شرکت‌های بزرگ در حال رصد  نسل بعدی اینترنت یعنی ۶G هستند. دانشگاهای ما باید فضا را به این سمت ببرند تا این خلا پر شود. فرصت خوبی است برای دانشگاه‌ها که با کمک دانشجویان ارشد و دکترا نسل ۶ را رصد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =